Selmore en Ambassadors winnen een Graphite Pencil voor ASN Bank

De winnaars zijn bekend van de D&AD Awards 2024. Selmore en Ambassadors wonnen een Graphite Pencil voor ASN Bank in de categorie Animation. De Pencil wordt door velen gezien als de meest prestigieuze prijs als het gaat om creativiteit op het gebied van advertising en design.

Groene bedoelingen

Selmore en Ambassadors kregen de Pencil voor de dieren animaties in de merkcampagne ‘Groene Bedoelingen’ voor ASN Bank. Waarbij de aaibare characters symbool staan voor menselijk gedrag. Een grote groep mensen wil namelijk wel duurzame keuzes maken, maar vindt het nog lastig of duur.

Over executie

De executie is van hoog niveau met veel oog voor detail. Bij de ontwikkeling van de characters is aandacht besteed aan de natuurlijke materialen van de dieren. Daarnaast is het hele bos in 3D gebouwd waarbij elementen los gebruikt en hergebruikt kunnen worden. Dat zorgt ervoor dat de animaties flexibel en dus duurzaam kunnen worden ingezet.

Bekijk hier hoe de film tot stand kwam in de making of ‘groene bedoelingen’ 

Credits

Klant: ASN Bank | Creative agency: Selmore | Creative directors: Jakko Achterberg, Niels Westra | Production company: Ambassadors | Animation: director Nick Groeneveld | Music & Sound: Public Audio Amsterdam | Verantwoordelijk klant: Renée Ras, Anke Veldhuizen, Noortje Krakers, Margot Bouwman

www.selmore.com

www.ambassadors.com

www.dandad.org

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Selmore en Škoda lanceren campagne rond zaterdaggevoel

19-05-2025 | 08:00:00
De campagne roept op om de zaterdag optimaal te benutten, met de slogan Breng je zaterdag tot leven.

Domino’s en Selmore lanceren tweede film in campagne

12-05-2025 | 09:06:00
Na de introductie van een groepje kantoormedewerkers in de eerste film, wordt in de tweede film ingezoomd op hun manager.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Selmore ontwikkelt Pak lekker uit-campagne voor Look-O-Look

17-04-2025 | 18:28:00
De campagne is bedoeld als uitnodiging om het leven minder serieus te nemen en vaker buiten de lijntjes te kleuren.

Selmore ontwikkelt jubileumcampagne voor KNGF Geleidehonden

26-03-2025 | 11:12:00
Onder het thema 90 jaar hondenhelden wordt met een animatiefilm aandacht gevraagd voor het werk van KNGF en de steun die daarvoor nodig is.
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.