Saskia Wagenmakers CEO IPG Mediabrands Nederland, Marcel van der Avort CFO

Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer van IPG Mediabrands Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.

Saskia's nieuwe functie wordt aangekondigd samen met die van Marcel van der Avort, die een permanente functie als Chief Financial Officer op zich neemt.

Gemotiveerde teams

Richard Morris, CEO UK & EMEA van IPG Mediabrands: "Nadat we net de lancering van KINESSO, ons op technologie gebaseerde performance marketingbureau, hebben aangekondigd, is het een ongelooflijk boeiende tijd voor onze teams in Nederland. Saskia is de perfecte persoon om de volgende fase van onze evolutie te leiden. Ze brengt niet alleen een bewezen staat van dienst mee in het leiden van digitale transformatie en groei, ze is ook een krachtige beslisser die sterke en gemotiveerde teams bouwt om succes te behalen voor onze klanten. Samen met Marcel en ons ervaren senior leiderschapsteam in Nederland kijk ik uit naar wat we kunnen bereiken in 2023/4 en daarna."

Media, technologie, data en creatie zoveel mogelijk integreren

Saskia Wagenmakers: "Binnen IPG Mediabrands werken we elke dag hard om media, technologie, data en creatie zoveel mogelijk te integreren in het werk voor onze klanten. In essentie gaat dit om twee dingen: wendbaarheid en samenwerking. Om onszelf steeds te blijven aanpassen aan het veranderende klanten- en media ecosysteem. En om dit zoveel mogelijk samen met elkaar te doen: met onze collega’s, klanten en partners. Ik kijk er enorm naar uit om samen met mijn gepassioneerde collega’s van Initiative, UM, KINESSO en Yune de verdere transformatie van IPG Mediabrands te mogen leiden en de samenwerking met onze klanten naar een nog hoger niveau te tillen.”

Over Mediabrands

Mediabrands is de wereldwijde mediaholding waar alle mediabedrijven van Interpublic Group (NYSE:IPG) onder vallen. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 13.000 marketingexperts in dienst in meer dan 130 landen, die de volledige diversiteit van de mensheid vertegenwoordigen. Wij adviseren onze klanten hoe ze media en content op de best mogelijke manier kunnen gebruiken om hen te helpen hun marketing- en communicatiedoelstellingen te bereiken.

In Nederland zijn dat full service media en consultancybureaus Initiative en UM, ons op technologie gebaseerde performance marketingbureau KINESSO, en het full service social en contentmarketingbureau YUNE. Specialistische labels in Nederland zijn MAGNA (buying en planning), Orion (trading & capital), Rapport (OOH-specialisten). Onze kantoren staan in Amsterdam en Groningen.

In alles wat we doen geloven wij in challenging the industry en the power of collaboration, MEDIABRANDS #HOUSEOFCHALLENGERS.

emea.ipgmediabrands.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.