Sanne Demir en Niels Braat: Opposites Create werkt bij DCVF

[Marketing Report Radio] DCVF over de balans tussen commercie en impact

Sanne Demir is strateeg en gedragsdeskundige bij DCVF en Niels Braat is Managing Director en partner bij het bureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over de kracht van het principe Opposites Create, de inzet van gedragswetenschap en AI binnen creatieve processen, en de groei van zowel commerciële als maatschappelijke opdrachten voor het bureau.

Niels Braat: “We hebben vijf en een half jaar geleden gezegd dat we gedragswetenschappers aan boord willen halen om onze campagnes te baseren op feitelijk gedrag van de doelgroep.” Deze aanpak combineert wetenschappelijke inzichten met creatieve uitwerking.

Sanne Demir voegt toe: “Het zit niet alleen in creativiteit en gedragswetenschap. We combineren ook juniors met seniors, mensen met verschillende achtergronden en leeftijden.”

AI als verlengstuk van menselijke creativiteit

DCVF past de filosofie van Opposites Create ook toe op de samenwerking tussen mens en machine. AI wordt ingezet om het creatieve proces te ondersteunen, maar ook om repeterend werk efficiënter te maken.

Niels Braat: “We gebruiken AI om ideeën te werven, research te doen en repeterend werk in onze studio te automatiseren. Daardoor houden mensen tijd over om meer kwaliteit toe te voegen.”

Sanne Demir licht toe hoe dit intern is toegepast: “We hebben een custom GPT ontwikkeld voor debriefs. Die analyseert aantekeningen van klantgesprekken en laat zien welke informatie nog ontbreekt.”

Meer maatschappelijke opdrachten door DCVF Behaviour Consult

Onder de noemer DCVF Behaviour Consult werkt het bureau steeds vaker aan maatschappelijke opdrachten. Deze projecten vormen een aanvulling op het commerciële werk van het bureau.

Sanne Demir: “We geloven in balans. Maatschappij is ook zowel economie als sociale aspecten van het leven. We combineren dat in ons werk.”

Voorbeelden van maatschappelijke projecten zijn onder meer een omstanderscampagne tegen discriminatie in samenwerking met Filmmacht en een onderzoek met ReumaNederland om vrijwilligers te behouden.

Commercieel werk met impact

Ook op commercieel vlak blijft DCVF actief. Voor merken als Innocent, Deddo en Talens werkt het bureau aan campagnes en merkactivaties.

Niels Braat: “Voor Innocent mogen we helpen het merk weer creatiever zichtbaar te maken. En met Deddo maken we het product toegankelijker voor de doelgroep.”

De diversiteit aan projecten – zowel commercieel als maatschappelijk – laat volgens de twee zien dat Opposites Create niet slechts een slogan is, maar een werkwijze die werkt.

Niels Braat: “Wij geloven echt in Opposites Create. Mensen die ogenschijnlijk verschillend zijn bij elkaar brengen, levert beter werk op. En betere resultaten voor onze klanten.”

Luister hier dit interview

Luister de volledige uitzending van 21 mei:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:28
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.