Sanne Demir en Niels Braat: Opposites Create werkt bij DCVF

[Marketing Report Radio] DCVF over de balans tussen commercie en impact

Sanne Demir is strateeg en gedragsdeskundige bij DCVF en Niels Braat is Managing Director en partner bij het bureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over de kracht van het principe Opposites Create, de inzet van gedragswetenschap en AI binnen creatieve processen, en de groei van zowel commerciële als maatschappelijke opdrachten voor het bureau.

Niels Braat: “We hebben vijf en een half jaar geleden gezegd dat we gedragswetenschappers aan boord willen halen om onze campagnes te baseren op feitelijk gedrag van de doelgroep.” Deze aanpak combineert wetenschappelijke inzichten met creatieve uitwerking.

Sanne Demir voegt toe: “Het zit niet alleen in creativiteit en gedragswetenschap. We combineren ook juniors met seniors, mensen met verschillende achtergronden en leeftijden.”

AI als verlengstuk van menselijke creativiteit

DCVF past de filosofie van Opposites Create ook toe op de samenwerking tussen mens en machine. AI wordt ingezet om het creatieve proces te ondersteunen, maar ook om repeterend werk efficiënter te maken.

Niels Braat: “We gebruiken AI om ideeën te werven, research te doen en repeterend werk in onze studio te automatiseren. Daardoor houden mensen tijd over om meer kwaliteit toe te voegen.”

Sanne Demir licht toe hoe dit intern is toegepast: “We hebben een custom GPT ontwikkeld voor debriefs. Die analyseert aantekeningen van klantgesprekken en laat zien welke informatie nog ontbreekt.”

Meer maatschappelijke opdrachten door DCVF Behaviour Consult

Onder de noemer DCVF Behaviour Consult werkt het bureau steeds vaker aan maatschappelijke opdrachten. Deze projecten vormen een aanvulling op het commerciële werk van het bureau.

Sanne Demir: “We geloven in balans. Maatschappij is ook zowel economie als sociale aspecten van het leven. We combineren dat in ons werk.”

Voorbeelden van maatschappelijke projecten zijn onder meer een omstanderscampagne tegen discriminatie in samenwerking met Filmmacht en een onderzoek met ReumaNederland om vrijwilligers te behouden.

Commercieel werk met impact

Ook op commercieel vlak blijft DCVF actief. Voor merken als Innocent, Deddo en Talens werkt het bureau aan campagnes en merkactivaties.

Niels Braat: “Voor Innocent mogen we helpen het merk weer creatiever zichtbaar te maken. En met Deddo maken we het product toegankelijker voor de doelgroep.”

De diversiteit aan projecten – zowel commercieel als maatschappelijk – laat volgens de twee zien dat Opposites Create niet slechts een slogan is, maar een werkwijze die werkt.

Niels Braat: “Wij geloven echt in Opposites Create. Mensen die ogenschijnlijk verschillend zijn bij elkaar brengen, levert beter werk op. En betere resultaten voor onze klanten.”

Luister hier dit interview

Luister de volledige uitzending van 21 mei:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

René Zeedijk, Roger Verdurmen: DPG Media duidt medianieuws in 12 minuten

20-08-2025 | 13:30:00
DPG Media heeft met de podcast Whazzup!? in Media een platform gecreëerd om professionals uit de media- en marketingwereld snel en effectief bij te praten

Roderick Hietbrink: Jongeren herkennen Verkade als echt

20-08-2025 | 10:17:42
In Marketing Report op New Business Radio sprak Roderick Hietbrink, Head of Marketing van Verkade Nederland, over het vernieuwen van een vertrouwd merk

Reinier Steures: Plezier in projecten houdt Natwerk scherp

20-08-2025 | 10:08:00
Een openhartig gesprek over werk, leven, verandering in het vak en de balans tussen persoonlijke groei en zakelijk succes.

Mark Veenman: Realtime data zorgen voor eerlijke Out of Home

20-08-2025 | 09:49:00
Een gesprek over pionieren in digital out of home, kunst als content en de inzet van AI om bereik en transparantie te verbeteren.

Anoeshka Harpal: Gen Z-sporter is waardevol marketingpubliek

20-08-2025 | 09:31:00
Peter Wybenga spreekt met Anoeshka Harpal, Senior Account Manager Retail Media en Partner bij Basic-Fit, en Arthur Zwamborn, Directeur bij The New Horizon


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.