Salesforce lanceert Marketing Cloud Next
Salesforce heeft Marketing Cloud Next gelanceerd, een oplossing waarmee AI-agents zelfstandig marketingtaken uitvoeren. Hiermee wil het bedrijf een einde maken aan eenzijdige do-not-reply-berichten en de klantcommunicatie omvormen tot tweerichtingsverkeer.
Zelfstandig opererende AI-agents
Marketing Cloud Next is ontworpen voor agentic marketing, waarbij AI-agents niet alleen ondersteunen maar ook zelfstandig acties ondernemen. Deze agents voeren onder meer campagnes uit, optimaliseren resultaten, en personaliseren content en aanbevelingen. Ze opereren binnen het hele Salesforce-platform en zijn inzetbaar in marketing, sales, service en e-commerce.
Steve Hammond, wereldwijd verantwoordelijk voor Marketing Cloud bij Salesforce: "Met Marketing Cloud Next bieden we marketeers niet alleen AI-functies, maar een volledig agentic marketingoplossing. Agentforce vervangt marketeers niet, maar verandert hun manier van werken en versterkt hiermee hun rol. Door repetitieve, handmatige taken over te nemen, stelt Agentforce marketeers in staat hun focus te richten op strategie om zo hun waarde voor het hele bedrijf te vergroten."
AI inzetbaar in elke fase van het klanttraject
De oplossing biedt functionaliteiten zoals snelle campagnecreatie, actieve klantinteractie, automatische leadkwalificatie en continue optimalisatie van campagnes. Marketing Cloud Next analyseert realtime prestaties en stuurt direct bij. De technologie stelt teams in staat sneller te schakelen en beter in te spelen op klantbehoeften.
Klantverwachtingen blijven stijgen. Zo zegt 43 procent van de klanten een merk te verlaten na één slechte ervaring. Ook verwacht 69 procent consistente interactie tussen afdelingen. Marketing Cloud Next speelt hierop in door AI-agents continu en zelfstandig te laten werken aan klantgerichtheid en relevantie.
Vanaf deze zomer krijgen bestaande klanten van Marketing Cloud toegang tot de functies van Marketing Cloud Next. Een integratie met LinkedIn staat gepland voor november.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI
Patrick Petersen: GenAI is tovenarij met alcoholpromillage
Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk
AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030
DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati
Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap
Patrick Petersen: De GenAI-gelofte
Tale Meester: Marketing to Humans vs Marketing to AI
Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet
Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen
Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon
Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders
Alexander Klöpping keynote op iO-congres over content en AI
Monks introduceert Insights Agent
Patrick Petersen: ChatGPT is slecht voor je brein
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team
Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers
Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken
Fightclub en WeCare lanceren Good for you!
Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers