Rossel sluit aan op Ad Manager en vergroot bereik DPG Media
DPG Media opent Ad Manager, het selfserviceplatform voor digitale campagnes, voor de externe partner Rossel. Daarmee krijgen adverteerders toegang tot een transparant en gebruiksvriendelijk platform dat Belgische merken verbindt met circa 6,5 miljoen Belgen. Rossel is vooral actief in Franstalig België en Frankrijk actief met kranten en radiostations waarbij Le Soir en Sudinfo de bekendste titels zijn.
Door Ad Manager actief open te stellen voor externe partners wil DPG Media de waarde van lokaal bereik versterken. Rossel is geen onbekende voor DPG Media; DPG Media is samen met Rossel eigenaar van RTL Belgium met merken als RTL-TVI, RTL Club, RTL Plug, RTL District, Bel RTL, Radio Contact, RTL Info en RTL Play. RTL Belgium is het grootste Franstalig Belgische radio- en tv-bedrijf die RTL Group in maart 2022 afstootte. Zowel Rossel als DPG Media verkopen de reclame voor RTL Belgium.
Eén premium ecosysteem
Wim Jansen, CCO DPG Media België: "Eén premium digitaal ecosysteem versterkt niet alleen merken, maar beschermt ook onafhankelijke journalistiek tegen de groeiende macht van globale platformen. Vandaag dienen lokale media over hun schaduw te stappen en zich bewust te verenigen rond een krachtig doel: samen het verschil maken voor onze sector, voor onze democratie en voor de generatie na ons."
Ad Manager startte in 2023 als platform voor displaycampagnes en groeide uit tot een oplossing met videomogelijkheden en AI-functionaliteiten via Ad Manager+. In 2026 volgt audio-integratie. Meer dan 250 adverteerders maken inmiddels gebruik van het platform. Het short-form aanbod van Rossel en TF1+ is al beschikbaar, evenals de display inventory van Immoweb. Vanaf het eerste kwartaal van 2026 wordt ook het displayaanbod van Rossel toegevoegd, met titels als SudInfo en Le Soir.
Rossel biedt schaal in nationaal bereik
Thierry Hugot, CCO Rossel Advertising: "Wij zijn ervan overtuigd dat lokale mediagroepen in elk land uniforme oplossingen moeten aanbieden die eenvoudig toegankelijk zijn en gebruikmaken van beproefde, onafhankelijke technologieën. Dat doen we in Frankrijk en vandaag zijn we verheugd om dit samen met DPG Media ook in België te doen. Als grootste Franstalige uitgever van het land bieden we adverteerders een krachtige nationale digitale oplossing voor hun campagnes, in een premium omgeving."
Sterk alternatief voor internationale spelers
Wilfried Celis, directeur strategic partnerships bij DPG Media: "Dit is een belangrijke stap in de verdere uitbouw van een premium lokaal ecosysteem in België. Door sterke merken, kwalitatief bereik en schaalbare first party data te connecteren met de beste technologie tonen we ons een waardevol alternatief voor de internationale spelers."
Door Ad Manager open te stellen wil DPG Media adverteerders meer autonomie bieden en tegelijkertijd de digitale transformatie van de Belgische advertentiemarkt verder versterken.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk
JOE pakt kerststress aan met ludieke themadiners
[Vacatures] DPG Media zoekt een Videograaf / Vertical Video Editor
[Vacatures] DPG Media zoekt een Researcher / Producer Audience Insights
Zes winnaars in Margriets 60 boven 60
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers