Roorda ontwikkelt landelijke campagne voor Milieu Centraal

Roorda Reclamebureau ontwikkelde een campagne voor Milieu Centraal met Martien en Maxime Meiland in de hoofdrol om Nederlanders te motiveren zelf hun dak of vloer te isoleren.

Bereidheid tot doe-het-zelf isoleren is groot

Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Milieu Centraal blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders de afgelopen jaren zelf zijn huis heeft geïsoleerd. Van de Nederlanders die dat niet hebben gedaan, is ruim een derde bereid dat alsnog te doen. Dat zijn 1,3 miljoen Nederlanders. Op deze manier kunnen ze duizenden euro’s besparen op het inhuren van een isolatiebedrijf en op hun energierekening. Mede dankzij de stijgende energieprijzen is de bereidheid tot doe-het-zelf isoleren groot.

Redenen om niet zelf aan de slag te gaan zijn volgens de ondervraagden met name dat het te veel tijd kost, te ingewikkeld, duur of gevaarlijk is. Ze zijn bang om fouten te maken en twijfelen of ze het wel kunnen.

Als de Meilandjes het kunnen...

Joeri Jansen, Creatief directeur Roorda: "Heel Nederland geniet al jaren van de vier linkerhanden van Martien en Maxime. Ondertussen knappen ze, ondanks hun beperkte kennis en gebrek aan professionele ervaring, huizen en zelfs kastelen op. Met deze campagne geven we de huiseigenaren die twijfelen of ze de capaciteit hebben om zelf te isoleren een klein duwtje in de rug. Want als de Meilandjes het kunnen… De campagne verwijst naar verbeterjehuis.nl, waar je heldere instructievideo’s vindt om zelfstandig je dak en vloer te isoleren."

Forse besparingen

Uit eerder onderzoek van Milieu Centraal bleek dat twee derde van de woningen in Nederland niet goed zijn geïsoleerd. Met een goede isolatie kunnen eigenaren tussen de 500 tot 4000 euro per jaar aan energiekosten besparen. Door het zelf te doen zijn mensen goedkoper uit dan wanneer ze een bedrijf inhuren. Dat scheelt voor een dakisolatie gemiddeld 3600 euro, voor een vloerisolatie 1150 (excl subsidies) euro, blijkt uit cijfers van Milieu Centraal.

Credits:

Verantwoordelijk bij Milieu Centraal: Isabelle van der Ende en Suzanne Hoogers | Bureau: Roorda & Tabula Rasa | Strategie: Bart de Vos (Tabula Rasa) | Creatie: Eva Koffeman, Willemijn Besteman en Joeri Jansen | Account: Lieke Joosten en Riska Arends | Design: Jorn Slotboom | Regisseur: Sjors Baarveld (Bruut Amsterdam) | Producer: Guido Elenbaas | Post-production manager: Beer Ravenhorst | Production manager: Rob van Zandvoort | DOP: Thomas Fibbe | Sound on set: Tony Streefkerk | Fotografie: Valentijn van den Heuvel | Offline edit: Sem Laming | Grading: Jelle Prins | Media: mBuy | PR: exPRtease

www.roorda.nl

www.milieucentraal.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Zie ook:

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.