Rodger Werkhoven: GPT 5: Revolutionair of veel te riskant?

1 december zal ik tijdens GPTx voor de ondernemers die het event in Haarlem bezoeken en voor politiek geëngageerd publiek in Den Haag - die dag 2 keer - een belangrijke keynote presentatie geven over de stappen die we met OpenAI aan het zetten zijn naar een nóg vaardiger GPT, model nummer 5. 

Aan de ene kant is het spannend om te fantaseren over hoe powerful GPT5 wordt. Maar ik sta ook stil bij de risico’s die er kleven aan het vrijgeven van bijzonder krachtig artificieel intelligent gereedschap als GPT5. Geen weldenkend mens zou ‘t een goed idee vinden om hobbyisten voor 20 euro per maand met een kernreactor te laten experimenteren... 

Ook OpenAI-medeoprichter Ilya Sutskever maakt zich al een tijdje grote zorgen. OpenAI’s eigen voortbestaan was een weekend lang zelfs bijzonder onzeker. Aanleiding was onder meer het in zijn ogen te roekeloze idee van die andere OpenAI-oprichter - Sam Altman - om te weinig voorbereid op mogelijke risico’s een nóg capabeler GPTm-odel beschikbaar te maken voor het grote publiek.



Ook het vrijgeven van de customizable GPTs leek ondoordacht. Lang was OpenAI offline, zelfs Microsoft’s machtige servers konden de vraag niet aan. 1 december zal ik (met dank aan iO) tijdens mijn 2 GPTx-keynotes - ‘s ochtends die in Haarlem, later op de dag die in Den Haag - demonstreren hoe gebruiksvriendelijk én powerful de GPT's zijn. En belangrijk: wat ChatGPT + gebruikers absoluut moeten doen om te voorkomen dat hun GPT's worden gehackt!

Programma: www.gptx.cxs.events/program

Sprekers: www.gptx.cxs.events/speakers

Tickets: www.gptx.cxs.events

Rodger Werkhoven is sinds februari ’23 Executive Creative Director bij iO (campus Amsterdam) en was in ’22 full-time betrokken bij de ontwikkeling van OpenAI’s DALL•E, waarvan de uiteindelijke lancering ook weer model stond voor de lancering van ChatGPT, waarvan hij de code- en beeldgenererende Multi Modal-versie testte die OpenAI onlangs lanceerde.

www.iodigital.com/nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Marketing Report en CSDM nemen deel aan Museumnacht 2025

04-09-2025 | 15:34:58
Marketing Report en CSDM slaan de handen ineen voor een groots project tijdens de Amsterdamse Museumnacht

Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam

01-08-2025 | 10:49:00
Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam. Een creatief experiment van CS Digital Media en Another Dimension

Rodger Werkhoven: AI Veo 3 veroorzaakt existentiële schokgolf

09-06-2025 | 07:10:00
[Column] AI die moeiteloos typisch Nederlandse reclamehumor genereert? Is dan niets meer heilig?

Rodger Werkhoven: Fiets naar je werk-dag

15-05-2025 | 15:46:00
Het is geen rocket science om te bedenken dat fietsen de beste manier is om naar je werk te gaan, als je in Nederland woont en werkt

ADCN AI Synthography video is test, inzenden als je slaagt

29-01-2025 | 07:15:00
Ik moedig het sterk aan dat de ADCN Synthography als categorie omarmt. Synthography is écht een andere vorm van beeldcreatie, stilstaand of bewegend


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.