RA*W is terug met vierde Real Talks: Social Responsibility

RA*W en The Social Hub zijn terug met een nieuwe Real Talks. Na sessies over stereotypering, genderongelijkheid en work-life balance, openen ze op 6 december het gesprek over sociale verantwoordelijkheid. Het bieden van nieuwe perspectieven aan jong talent, staat zoals altijd voorop.

Sanne Mak, boardmember RA*W en strateeg bij code d’azur: "Tijdens Real Talks snijden we complexe onderwerpen aan waar meningen scherp over kunnen verschillen. Het gaat bij ons niet over het aanwijzen van een boeman of het vinden van een absolute waarheid. We streven naar een zo veilig en eerlijk mogelijk gesprek, met als ultiem doel elkaar te verrijken met nieuwe invalshoeken."

Focus op sociale verantwoordelijk

De focus op sociale verantwoordelijkheid voelt voor de board van RA*W als een logische keuze. Reclame als werkveld begint steeds meer zijn aantrekkingskracht te verliezen op jonge mensen, door een groeiende vraag naar sociaal verantwoordelijk werk.

Jasemen Nassab, junior strateeg bij Amaru en één van de panellisten: "Developments within the creative industry should mirror cultural shifts - with social justice movements on the rise, younger generations demand a sustainable and  inclusive future. This means creative output inevitably has to grow with the times to stay relevant."

De behoefte aan sociale impact gaat samen met een meer purpose-gedreven benadering vanuit merken én wordt steeds bepalender voor het winnen van prijzen, zoals we hebben gezien tijdens afgelopen Cannes Lions.

Real Talks 6 december

De mate waarin merken daadwerkelijk impact maken, is in veel gevallen te betwisten. Nog belangrijker is de vraag: in welke mate zijn we als industrie verantwoordelijk voor het beter maken van de wereld? Of zoals Ersem Ercil, Art Director bij 180 Global, zich terecht afvraagt: "How do we define what we see as the world?" Geloven we erin dat we enkel door de juiste beslissingen voor te schotelen, de consument kunnen aansporen zijn weg naar een betere toekomst te kopen? Of dient de sleutel te liggen bij een goed functionerende politiek en vertolken we als industrie enkel een bijrol? En, hoe verhouden onze persoonlijke idealen zich überhaupt tot ons werk?

Dit soort essentiële vragen komen allemaal aan bod tijdens Real Talks op 6 december. Aan de hand van twee panelgesprekken, onder leiding van Jhelisa Panfred (Strateeg HERC, boardmember RA*W) en Gijs Lammers (Design Director G2K, boardmember RA*W) wordt het gesprek geopend met onder andere eerder genoemde Jasemen Nassab (Junior Strateeg, Amaru), Ersem Ercil (Art Director, 180), Jurian van der Hoeven (Partner Strategy & Culture, Dawn), Daan van Apeldoorn (Communication Lead, Bcorp) en Luke Purdy (Director of Social Impact, Wieden+Kennedy). Naast de panelleden, heeft de zaal ook een belangrijke rol. Geregeld zal het publiek om input worden gevraagd, om het gesprek van zoveel mogelijk zienswijzen te voorzien.

Tickets voor het event koop je hier.

www.we-are-raw.com

www.thesocialhub.co


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.