RA*W is terug met vierde Real Talks: Social Responsibility

RA*W en The Social Hub zijn terug met een nieuwe Real Talks. Na sessies over stereotypering, genderongelijkheid en work-life balance, openen ze op 6 december het gesprek over sociale verantwoordelijkheid. Het bieden van nieuwe perspectieven aan jong talent, staat zoals altijd voorop.

Sanne Mak, boardmember RA*W en strateeg bij code d’azur: "Tijdens Real Talks snijden we complexe onderwerpen aan waar meningen scherp over kunnen verschillen. Het gaat bij ons niet over het aanwijzen van een boeman of het vinden van een absolute waarheid. We streven naar een zo veilig en eerlijk mogelijk gesprek, met als ultiem doel elkaar te verrijken met nieuwe invalshoeken."

Focus op sociale verantwoordelijk

De focus op sociale verantwoordelijkheid voelt voor de board van RA*W als een logische keuze. Reclame als werkveld begint steeds meer zijn aantrekkingskracht te verliezen op jonge mensen, door een groeiende vraag naar sociaal verantwoordelijk werk.

Jasemen Nassab, junior strateeg bij Amaru en één van de panellisten: "Developments within the creative industry should mirror cultural shifts - with social justice movements on the rise, younger generations demand a sustainable and  inclusive future. This means creative output inevitably has to grow with the times to stay relevant."

De behoefte aan sociale impact gaat samen met een meer purpose-gedreven benadering vanuit merken én wordt steeds bepalender voor het winnen van prijzen, zoals we hebben gezien tijdens afgelopen Cannes Lions.

Real Talks 6 december

De mate waarin merken daadwerkelijk impact maken, is in veel gevallen te betwisten. Nog belangrijker is de vraag: in welke mate zijn we als industrie verantwoordelijk voor het beter maken van de wereld? Of zoals Ersem Ercil, Art Director bij 180 Global, zich terecht afvraagt: "How do we define what we see as the world?" Geloven we erin dat we enkel door de juiste beslissingen voor te schotelen, de consument kunnen aansporen zijn weg naar een betere toekomst te kopen? Of dient de sleutel te liggen bij een goed functionerende politiek en vertolken we als industrie enkel een bijrol? En, hoe verhouden onze persoonlijke idealen zich überhaupt tot ons werk?

Dit soort essentiële vragen komen allemaal aan bod tijdens Real Talks op 6 december. Aan de hand van twee panelgesprekken, onder leiding van Jhelisa Panfred (Strateeg HERC, boardmember RA*W) en Gijs Lammers (Design Director G2K, boardmember RA*W) wordt het gesprek geopend met onder andere eerder genoemde Jasemen Nassab (Junior Strateeg, Amaru), Ersem Ercil (Art Director, 180), Jurian van der Hoeven (Partner Strategy & Culture, Dawn), Daan van Apeldoorn (Communication Lead, Bcorp) en Luke Purdy (Director of Social Impact, Wieden+Kennedy). Naast de panelleden, heeft de zaal ook een belangrijke rol. Geregeld zal het publiek om input worden gevraagd, om het gesprek van zoveel mogelijk zienswijzen te voorzien.

Tickets voor het event koop je hier.

www.we-are-raw.com

www.thesocialhub.co


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.