RA*W lanceert State of Talent: onderzoek naar jong talent

Stichting RA*W introduceert State of Talent, een jaarlijks onderzoek naar de ervaringen van jong talent in de creatieve industrie. Het platform ziet al jaren dat het steeds lastiger wordt om het vak in te komen en er een toekomst in op te bouwen. Dit onderzoek brengt in kaart welke uitdagingen jonge professionals ervaren, wat hen drijft en hoe bureaus beter kunnen inspelen op hun behoeften.

Waarom dit onderzoek?

RA*W wil inzicht krijgen in de echte obstakels die jonge professionals tegenkomen in de eerste vijf jaar van hun carrière. Door hun dagelijkse ervaringen te onderzoeken, kan de kloof tussen talent en de industrie worden verkleind. Dit helpt bureaus en merken om een werkomgeving te creëren waarin talent zich vanaf dag één kan ontwikkelen.

Voor wie?

Het onderzoek staat open voor professionals met 0 tot en met 5 jaar werkervaring in de creatieve sector. Van accountmanagement en design tot strategie en productie, iedere stem telt. Onderwerpen als werkdruk, ontwikkelmogelijkheden, begeleiding, salaris en de aansluiting tussen opleiding en praktijk komen aan bod.

Wat levert het op?

De resultaten worden deze zomer gepresenteerd en dienen als concrete handvatten voor bureaus om talent beter te ondersteunen. De inzichten uit State of Talent helpen om structurele verbeteringen door te voeren in de creatieve industrie.

Doe mee en bouw aan de toekomst

Jong talent is de toekomst van de industrie. State of Talent is een eerste stap naar een sector waarin talent niet alleen binnenkomt, maar ook blijft en groeit. De enquête neemt slechts enkele minuten in beslag en is volledig anoniem.

www.we-are-raw.com

Lees ook:

Jong creatief talent pitcht ideeën voor AFC Ajax

18-09-2025 | 12:00:00
Tijdens deze dag krijgen jonge makers de kans om in één dag een briefing te vertalen naar concrete concepten.

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.