Radionieuws: Sublime wijzigt, Kink 90s vervangt K-Rock en meer wijzigingen bij Mediahuis Radio

Het alternatieve radiostation Kink is gestart met het themastation Kink 90s waar alternatieve muziek uit de jaren ’90 te horen is via DAB+ en internet. De radiozender vervangt de radiozender K-Rock die met non-stop classic rockmuziek op 29 maart 2022 van start ging op DAB+ en internet.

Michiel Veenstra, programmadirecteur van Kink: "De definitie van alternatieve muziek is ontstaan in de jaren 90. Het waren de jaren van grunge en Britpop, de jaren waarin een hele generatie een stem vond in de afwijkende klanken die haaks stonden op Eurodance en happy hardcore. En niet te vergeten: het decennium waarin Kink FM werd geboren, toen (als voorloper van het huidige Kink, red.) en nu nog steeds het station voor liefhebbers van die geluiden."

Sublime schrapt programma’s

Sublime heeft aangekondigd per 18 december 2023 zijn middagprogramma’s te schrappen. Dat betekent dat Angelique Houtveen en One’sy Muller op 14 december hun laatste middagprogramma maken. Angelique Houtveen blijft als muziekstamensteller betrokken bij Sublime. Ook John Williams zal op 15 december zijn laatste Johnny’s Friday maken. Ook schrapt de radiozender met soul-, jazz- en funkmuziek de Sublime Weekendmix van Turne Edwards.

Candy Dulfer (Candy’s World) en Dutch Jazz (met Rolf Delfos en Bart Wirtz) blijven wel te horen op respectievelijk vrijdagavonden en zondagavonden. Ook de Sublime Ochtendshow met Jaap Brienen blijft op werkdagen te horen. De focus op meer non-stop muziek is een gevolg van het verliezen van de FM-frequenties en de iets lagere luistercijfers van deze radiozender. Sublime zal naar verwachting per 18 december 2023 vanuit Amsterdam verhuizen naar Naarden (en voegt zich daarmee bij de andere stations van Mediahuis Radio) om in het najaar van 2024 terug te keren in Amsterdam.

Meer wijzigingen bij Mediahuis Radio

Vanaf 2 december 2023 zal Radio Veronica voortaan uitzenden vanuit Naarden en de studio’s van Talpa Network verlaten. Dit is een gevolg van de overname van Radio Veronica door Mediahuis in juli 2023. Mediahuis Radio bundelt zijn radioactiviteiten in Naarden waar 100% NL, Slam! en Sunlite (voorheen RadioCorp) gevestigd zijn. In het najaar van 2024 zullen Radio Veronica, 100% NL, Slam!, Sunlite, Nostalgie en Sublime verhuizen naar Amsterdam in de gebouwen van Mediahuis Nederland.

Bij 100% NL zal Erik van Roekel per 8 januari 2024 de werkdaguren van 10:00 tot 13:00 uur overnemen die door het vetrek van Martijn Lagrouw naar Radio 538 (Talpa Network) waren vrijgekomen.

www.sublime.nl

www.kink.nl

www.100p.nl

www.radioveronica.nl

www.mediahuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Zo meet je het effect van je (branded) podcast

30-10-2025 | 15:57:00
Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap.

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.