Radionieuws: Sublime wijzigt, Kink 90s vervangt K-Rock en meer wijzigingen bij Mediahuis Radio

Het alternatieve radiostation Kink is gestart met het themastation Kink 90s waar alternatieve muziek uit de jaren ’90 te horen is via DAB+ en internet. De radiozender vervangt de radiozender K-Rock die met non-stop classic rockmuziek op 29 maart 2022 van start ging op DAB+ en internet.

Michiel Veenstra, programmadirecteur van Kink: "De definitie van alternatieve muziek is ontstaan in de jaren 90. Het waren de jaren van grunge en Britpop, de jaren waarin een hele generatie een stem vond in de afwijkende klanken die haaks stonden op Eurodance en happy hardcore. En niet te vergeten: het decennium waarin Kink FM werd geboren, toen (als voorloper van het huidige Kink, red.) en nu nog steeds het station voor liefhebbers van die geluiden."

Sublime schrapt programma’s

Sublime heeft aangekondigd per 18 december 2023 zijn middagprogramma’s te schrappen. Dat betekent dat Angelique Houtveen en One’sy Muller op 14 december hun laatste middagprogramma maken. Angelique Houtveen blijft als muziekstamensteller betrokken bij Sublime. Ook John Williams zal op 15 december zijn laatste Johnny’s Friday maken. Ook schrapt de radiozender met soul-, jazz- en funkmuziek de Sublime Weekendmix van Turne Edwards.

Candy Dulfer (Candy’s World) en Dutch Jazz (met Rolf Delfos en Bart Wirtz) blijven wel te horen op respectievelijk vrijdagavonden en zondagavonden. Ook de Sublime Ochtendshow met Jaap Brienen blijft op werkdagen te horen. De focus op meer non-stop muziek is een gevolg van het verliezen van de FM-frequenties en de iets lagere luistercijfers van deze radiozender. Sublime zal naar verwachting per 18 december 2023 vanuit Amsterdam verhuizen naar Naarden (en voegt zich daarmee bij de andere stations van Mediahuis Radio) om in het najaar van 2024 terug te keren in Amsterdam.

Meer wijzigingen bij Mediahuis Radio

Vanaf 2 december 2023 zal Radio Veronica voortaan uitzenden vanuit Naarden en de studio’s van Talpa Network verlaten. Dit is een gevolg van de overname van Radio Veronica door Mediahuis in juli 2023. Mediahuis Radio bundelt zijn radioactiviteiten in Naarden waar 100% NL, Slam! en Sunlite (voorheen RadioCorp) gevestigd zijn. In het najaar van 2024 zullen Radio Veronica, 100% NL, Slam!, Sunlite, Nostalgie en Sublime verhuizen naar Amsterdam in de gebouwen van Mediahuis Nederland.

Bij 100% NL zal Erik van Roekel per 8 januari 2024 de werkdaguren van 10:00 tot 13:00 uur overnemen die door het vetrek van Martijn Lagrouw naar Radio 538 (Talpa Network) waren vrijgekomen.

www.sublime.nl

www.kink.nl

www.100p.nl

www.radioveronica.nl

www.mediahuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

JOE en Kai Merckx zoeken betrouwbaarste stem van de verkiezingen

13-10-2025 | 11:59:00
In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen start Kai Merckx in zijn middagshow op radiozender JOE een bijzondere zoektocht: welke lijsttrekker heeft de betrouwbaarste stem?

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

MMA en Bakkie Media lanceren podcastreeks over De Mercurs

09-10-2025 | 12:18:00
De Magazine Media Associatie (MMA) en podcastplatform Bakkie Media lanceren een nieuwe podcastreeks ter gelegenheid van De Mercurs

[Vacatures] Qmusic zoekt een Producer avondshow Joost Swinkels

09-10-2025 | 09:15:00
Qmusic is per direct op zoek naar Producer avondshow Joost Swinkels - Amsterdam

Susan van Geenen komt per 1 januari 2026 in Raad van Toezicht NPO

08-10-2025 | 23:46:00
Susan van Geenen is door Koning Willem-Alexander op voordracht van BBB-minister Gouke Moes (van OCW) per 1 januari 2026 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van de NPO.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.