Radio 10 introduceert omgekeerde spelformule

De Radio 10 Ochtendshow met Lex Gaarthuis, introduceert 6 januari een spel met een omgekeerd format. In plaats van te zoeken naar het juiste antwoord, draait het spel De juiste vraag, om het raden van de vraag. Luisteraars krijgen een antwoord te horen en moeten bedenken welke vraag daarbij hoort. Dit concept combineert spanning, denkvermogen en originaliteit en biedt luisteraars de kans om een jackpot te winnen die start bij 25.000 euro en die oploopt bij ieder fout antwoord.

Het antwoord Queen kan van zoveel vragen het antwoord zijn

Lex Gaarthuis, dj Radio 10: "Met De juiste vraag introduceren we een hele nieuwe spelvorm op de Nederlandse radio die niet alleen leuk is, maar ook nog eens heel ander denkvermogen vraagt. Met de juiste kennis en inzicht is een antwoord op een vraag redelijk goed te beantwoorden. Bijvoorbeeld: Welke artiest staat op 1 in de Top 4000? Daarvan is het antwoord: Bohemian Rhapsody van Queen. Maar het antwoord Queen kan van zoveel vragen het antwoord zijn. De vraag is: welke vraag is juist? De omkering van vraag en antwoord gaat voor verrassende momenten en onverwachte inzichten zorgen. Ik ben heel benieuwd hoe luisteraars dit nieuwe spel gaan ervaren.”

Op de ochtend van 6 januari wordt het antwoord bekendgemaakt in de radioshow. De vraag die bij dit antwoord hoort, is verzegeld in een envelop in een kluis in de studio van Radio 10. Luisteraars krijgen vervolgens drie keer per ochtendshow de mogelijkheid hun idee van de juiste vraag live te delen. De jackpot start bij 25.000 euro en loopt bij ieder fout antwoord, of eigenlijk dus foute vraag, op met 100 euro.

De show is elke werkdag te horen van 06.00 uur tot 10.00 uur.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Gordon Heuckeroth en Froukje de Both vanaf 1 september op Radio 10

14-08-2025 | 17:09:00
 Gordon Heuckeroth en Froukje de Both zullen per 1 september 2025 de ochtendshow van Radio 10 van 06:00 tot 09:00 uur presenteren. Ze nemen daarmee de plek over van Lex Gaarthuis die na het vertrek van Gerard Ekdom in juni 2024 de Radio 10 ochtendshow is gaan maken

Radio Noordzee per 1 september op FM in Noord-Brabant en Limburg

13-08-2025 | 12:29:00
Radio Noordzee zal vanaf 1 september 2025 te horen zijn in een aantal regio’s in Noord-Brabant en Limburg. Hiertoe hebben eigenaar Talpa Network en vergunninghouder TiDa bv een overeenkomst gesloten.

GLXY Radio, RadioNL en Grand Prix Radio winnaars veiling

26-05-2025 | 16:13:00
GLXY Rado, RadioNL en Grand Prix Radio zijn de grote winnaars van de verdeling  van niet-landelijke commerciële FM- en DAB+-radiofrequenties

Minister en ACM houden vast aan limiet radiokavels

21-03-2025 | 15:21:00
De mededingingsautoriteit ACM en minister Dirk Beljaarts (PVV) van Economische zaken blijven bij het standpunt dat één partij maximaal drie landelijke FM/DAB+-vergunningen mag bezitten

Erik de Zwart stapt over van NPO Radio 5 naar Radio 10

14-01-2025 | 18:00:00
 Erik de Zwart stapt per 1 maart 2025 over van NPO Radio 5 (Omroep MAX) naar Radio 10. Hij zal daar elke zaterag en zondag Eriks Top 40 Hitdossier gaan maken van 10:00 tot 12:00 uur


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.