Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam

Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam.

In 2023 organiseerden Publicis Groupe Nederland, Boomerang en Le Pub onder de naam AmsterCannes een soortgelijk evenement. De ondertitel van ADsterdam is the space between Advertising and Amsterdam. Het evenement vindt plaats bij LIEF Amsterdam, de voormalige Amsterdamse busremise om creativiteit te vieren.

ADsterdam is bedoeld voor een breed publiek; een laagdrempelige manier om te connecten met brands en agencies, geïnspireerd te raken op het gebied van technologie, duurzaamheid, entertainment, inclusie, sport, design, fashion, kunst en nog veel meer.

Anouk Facee Schaeffer, Head of Brand and Culture Boomerang en Publicis Groupe Nederland, en initiatiefnemer van het festival:: “Nederland staat bekend om zijn festivals - met meer dan duizend per jaar - die de toon zetten voor festivals over de hele wereld. Maar de meeste van deze evenementen draaien om muziek. Dus, waar gaan we heen als we inspiratie willen opdoen over andere hot topics? Natuurlijk hebben we techconferenties en creative breakfasts, maar waar zijn de creativiteit festivals?

Hier zagen we een kans - dit moeten wij gaan opzetten. Onze droom werd vorig jaar al geboren, een creativity festival in onze eigen geliefde stad, Amsterdam. En na een succesvolle eerste editie, gaan we dit jaar voor een nog grotere editie met meer talks, panels en inspiratie. Dit festival is bedoeld voor iedereen en zal daarom altijd toegankelijk en betaalbaar zijn. En vanuit mijn liefde voor festivals, zal deze dag vol inspiratie ook echt worden afgesloten met een festivalwaardig feest, met programmering van artiesten, DJ’s en vette surprise acts.”

Brancheorganisatie ADCN heeft zich aangesloten als main partner van ADsterdam. ADCN vertegenwoordigt de creatieve branche in Nederland en heeft een gigantisch netwerk met alle agencies en veel brands. Het festivalterrein bevindt zich in Amsterdam, maar wil zich niet beperken tot de Amsterdamse scene.

Denise Willigers, Managing Director van ADCN reageert: “ADCN heeft als doel de creatieve industrie samen te brengen, om creativiteit te vieren, te netwerken en geïnspireerd te raken. Het is fantastisch dat we met deze samenwerking 2000 bezoekers kunnen verwelkomen om dit doel te bereiken. Inhoudelijk helpen we ADsterdam met een interessante programmering en sprekers, de locatie met diverse podia helpt enorm in onze ambitie om te inspireren en creativiteit te vieren op een zo toegankelijk mogelijke manier.”

Om ADsterdam te bezoeken is een ticket nodig dat 15 euro kost (ADCN-leden 12,50 euro). Het event heeft geen commercieel doel.

De organisatoren verwachten 2000 (tevens maximale capaciteit) mensen uit de reclame- en creatieve industrie verwacht.

www.adsterdamfestival.com

www.publicisgroupe.nl

www.boomerangagency.com

www.le.pub/amsterdam

www.adcn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.
 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:09
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.