Pitch in Sneltreinvaart 2024: RAW en bol blikken terug

RAW en bol hebben het succes van de Treinpitch 2024 gevierd. Als onderdeel van het 'Stay Grounded' initiatief, reisde RAW dit jaar opnieuw per trein naar Cannes. Om te benadrukken dat de trein een beter alternatief is op meerdere vlakken, lanceerde RAW vorig jaar het initiatief 'De Pitch In Sneltreinvaart'. Het reizen per trein biedt de kans om reistijd om te zetten in creativiteit. Dit jaar kreeg de ‘Summer Course’-groep, gedurende de 10 uur durende reis naar Cannes, de kans om een creatief vraagstuk op te lossen voor bol, de Adverteerder van het Jaar (AMMA) en winnaar van de SAN Consistent Award.

De pitch adrenaline

Dit jaar kregen de teams de kans om hun ideeën te presenteren aan een publiek en de klant. De presentaties van de treinpitch 2024 vonden plaats op RTL Beach, waar de ambiance van het strand en het grote podium de maakten.

Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance: "Stay Grounded ging niet op voor de pitches: de RAW-hoogvliegers brachten geweldige creatieve concepten naar ons podium. Mooi ook om te zien hoe gemakkelijk verschillende AI-tools zijn gebruikt voor onder andere de visualisatie van de ideeën voor bol."

Ramin Bahari, Creative Director bij DEPT: "Los van de concepten vonden we het belangrijk om de talenten van RAW ook te laten ervaren hoe wij ideeën reviewen en wat een goed bol idee is. Eén team heeft de humoristische toon van bol heel goed gecombineerd met de beleving van de doelgroep en mag zich daarom met trots de terechte winnaar noemen." 

Na deze presentaties stelde de jury een shortlist van vier teams samen, die door mochten naar de pitchfinale in het DEPT penthouse. Hier kregen de finalisten de kans om de klant direct te overtuigen van hun idee. Het winnende team "de Mannen", bestaande uit Eva Koffeman en Willemijn Besteman, wist de jury te imponeren met hun ideeën en  presentatie.

Isaac Diepenhorst, Lead Team Social bol.: "Bij bol ondersteunen we graag jong talent, en we waren blij met alle frisse ideeën en inzichten die we kregen gepresenteerd. Met uiteindelijk Team De Mannen als mooie winnaar." 

Willemijn Besteman en Eva Koffeman, creatief duo De Mannen van Roorda: "Onze favoriete briefings zijn degene waarbij we samen zitten te klieren tot we per ongeluk op een goed idee stuiten. Dat is precies wat er gebeurde in de trein. Onze Cannes ervaring had niet beter kunnen starten dan met het winnen van deze pitch voor bol. Het zou gestoord zijn om ons concept deze zomer terug te zien op Lowlands."  

www.we-are-raw.com

www.bol.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:


Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.