PINK lanceert campagne voor digitale toegankelijkheid

PINK en Eye-Able brengen met een digitale campagne het belang van digitale toegankelijkheid onder de aandacht. De campagne wil laten zien hoe essentieel het is dat websites voor iedereen toegankelijk zijn en roept bedrijven op om hier werk van te maken.

European Accessibility Act

Op 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) in werking, een wet die digitale toegankelijkheid binnen de EU moet verbeteren. Ondanks deze verplichting is een groot aantal bedrijven nog niet digitaal toegankelijk. De campagne benadrukt de noodzaak van verandering en maakt bedrijven bewust van de obstakels die mensen met een beperking dagelijks ervaren online.

Irritant hè?!

De campagne wil op confronterende wijze laten zien hoe frustrerend een ontoegankelijke website kan zijn. Met visuals en de boodschap Irritant hè, als je het niet kunt lezen? moeten bedrijven worden geprikkeld om stil te staan bij digitale toegankelijkheid en stappen te zetten om hun websites toegankelijk te maken.

Rik Slager, Business Manager bij PINK: "Veel bedrijven hebben niet door hoe ontoegankelijk hun website eigenlijk is. Via deze campagne willen we dat op een slimme, directe wijze voelbaar maken."

De campagne wordt verspreid via diverse digitale en sociale kanalen.

www.pinkagency.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

[Forum] Sydney Sweeney has great jeans

07-08-2025 | 13:08:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in ons vak in de rubriek [Forum] naar hun mening over actuele onderwerpen. Vandaag is de vraag: Wat vind jij van (de ophef over) de Sydney Sweeney has great jeans campagne Sydney Sweeney has great jeans campagne

[Vacatures] PINK zoekt een GEO Specialist

07-08-2025 | 08:57:00
PINK is per direct op zoek naar GEO Specialist - Groningen • 32 - 40 uur

[Vacatures] PINK zoekt een AI Creative Designer

31-07-2025 | 08:54:00
PINK is per direct op zoek naar AI Creative Designer - Groningen • 32 - 40 uur

PINK werkt aan visuele merkidentiteit UMCG

21-07-2025 | 12:02:00
De huisstijl is in cocreatie aangescherpt, zodat deze aansluit bij de maatschappelijke rol, ambities en positionering van het UMCG.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.