Pink Chip van DeGiro en UN Women (AKQA Amsterdam) en Literacy Pen van Media.Monks in Cannes Shortlists

De campagne Pink Chip van DeGiro en UN Women die door AKQA Amsterdam is ontwikkeld, is opgenomen in de shortlists voor een Leeuw in de categorie Titanium, Fintech (Innovatie) en Glass: The Lion for Change bij de Cannes Lions International Festival of Creativity 2024.

Voor de categorie Fintech is de campagne zeker van de winst, aangezien er geen andere genomineerde is in deze categorie. In de categorie Titanium zijn er in totaal 20 genomineerden en in de categorie Glass: The Lion for Change 17.

De campagne gaat in op de kracht van vrouwelijk leiderschap om af  te rekenen met vooroordelen die nog steeds daarover bestaan. Samen met UN Women Nederland is onder de noemer de Pink Chip Index een index gelanceerd door DeGiro voor bedrijven met vrouwelijke CEO's om beleggen in bedrijven die geleid worden door vrouwen te promoten. Slechts 6 procent van de wereldwijd beursgenoteerde bedrijven wordt door een vrouw geleid.  

Media.Monks

Verder is Media.Monks genomineerd met de Literacy Pen-campagne voor de World Literacy Foundation voor een Leeuw in de categorie Early Stage Technology. Daar moet Media.Monks het opnemen tegen inzendingen uit Canada en Peru.

De campagne die Media.Monks heeft ontwikkeld, behelst een device dat vastgezet kan worden bij elke pen met een lichtgevend ergonomisch design waarbij via spraak woorden omgezet worden in tekst, zodat gebruikers die kunnen gebruiken om woorden te leren schrijven. De campagne is bedoeld om aandacht te vragen voor de naar schatting 773 miljoen analfabeten die er wereldwijd bestaan.

Het Cannes Lions International Festival of Creativity 2024 wordt van maandag 17 tot en met vrijdag 21 juni gehouden. In aanloop daartoe werden enkele shortlistlijsten geopenbaard; alle overige shortlists volgen rond 17 juni 2024.

Behoudens de campagnes van AKQA Amsterdam en Media.Monks zijn er geen andere Nederlandse genomineerden in de thans geopenbaarde shortlists opgenomen.

www.akqa.com

www.media.monks.com

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:34
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeter, Creative Partner en mede-oprichter van Happines Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.