pien.design wil de go-to designer zijn voor merken

[YOUNG] Pien van der Togt: Jonge makers en merken weten dat oprechte connectie begint bij authenticiteit

Pien van der Togt is Packaging & Branding Designer bij pien.design en DJ & Producer als Paula van Klar. Wij spreken haar.

Kun jij pien.design introduceren?

Met pien.design help ik merken om écht op te vallen. Ik maak vooral branding en verpakkingen, met de focus voor food en beverage industrie.
Daarnaast draai ik als DJ en producer onder de naam Paula van Klar. Ik draai techno, een beetje hypnotisch, rauw en altijd met gevoel voor opbouw. Twee totaal verschillende werelden misschien, maar voor mij draait het bij allebei om sfeer en beleving neerzetten. Iets maken wat blijft hangen, of dat nou een merk is of een set.

Wat zijn jouw ambities?

Met Pien.design wil ik de go-to designer zijn voor merken die op zoek zijn naar pakkende verpakkingen. Ik werk al met klanten die begrijpen hoe belangrijk goed design is, maar ik wil nog meer merken helpen die verder willen gaan en echt willen investeren in hun merkverhaal.

En als DJ? Dit jaar komen de eerste releases eraan en werk ik keihard toe naar gigs op grote festivals. Awakenings staat bovenaan mijn wishlist voor 2026.

Wat snappen jonge mensen wat de gevestigde orde in ons vak niet begrijpt?

Wij begrijpen dat mensen geen ‘doelgroep’ zijn maar individuen met een eigen verhaal. De gevestigde orde denkt soms nog in doelgroepen en persona’s, terwijl jonge makers en merken weten dat oprechte connectie begint bij authenticiteit.

Moeten merken per definitie bijdragen aan een duurzame wereld of hoeft dat niet?

Ik vind dat je als merk niet meer wegkomt met ‘er niet aan doen’. Of je nu groot of klein bent, er is altijd een manier om verantwoordelijkheid te nemen. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld eigenaars van de winkel Het Kookeiland in Arnhem. Zij denken bewust na over de verpakkingen die zij verzenden. Dozen en papier waarin zij hun goederen geleverd krijgen, worden hergebruikt voor hun eigen verzendingen. Zo zie je dat ook kleinere bedrijven op een eenvoudige manier duurzame keuzes kunnen maken.

Stel dat je een AI-tool zou kunnen ontwikkelen om jouw werk makkelijker te maken, wat zou die doen?

Een tool die direct moodboards en stijlrichtingen genereert op basis van een klantgesprek. Zodat ik sneller kan sparren met klanten en meer tijd overhoud voor het echte ontwerpwerk.

Hoe groot gaat influencermarketing worden?

Influencermarketing blijft groeien, maar de nadruk verschuift naar micro-influencers en creators met echte communities. De kwaliteit van de relatie is belangrijker dan het bereik.

Welke trends in social media zie jij?

Wat ik zie, is dat korte, snelle video’s steeds meer domineren. Het draait allemaal om content die meteen duidelijk maakt waarom je moet blijven kijken. Daarnaast zie je veel storytelling-content die de diepte ingaat, wat het een heel andere dynamiek geeft dan puur korte flitsende beelden. En wat ook steeds sterker opkomt, is community building. Merken en creators richten zich steeds meer op het opbouwen van echte verbindingen met hun publiek, waardoor een gevoel van betrokkenheid en loyaliteit ontstaat.

Welke merken hebben geen toekomst?

Merken die niet willen veranderen of luisteren. Die blijven hangen in oude strategieën zonder zich aan te passen aan wat er nu speelt. Als je niet meebeweegt, verlies je relevantie.

[YOUNG] is een serie interviews waar RA*W leden zich voorstellen.

Ben jij RA*W lid en wil jij ook een interview?

Hier zie je hoe dat gaat

www.we-are-raw.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Winnaars DOOH Challenge 2025 bekendgemaakt

03-10-2025 | 09:38:00
RA*W en Bauer Media Outdoor hebben de winnaars van de DOOH Challenge 2025 bekendgemaakt. Onder het thema Unlock the NextGen kregen studenten en starters de opdracht

Jong creatief talent pitcht ideeën voor AFC Ajax

18-09-2025 | 12:00:00
Tijdens deze dag krijgen jonge makers de kans om in één dag een briefing te vertalen naar concrete concepten.

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.