Picnic wordt titelpartner wielerploeg Team Picnic PostNL

Online-supermarkt Picnic wordt de titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze verbintenis gaat de websuper voor het eerst een sportploeg ondersteunen. Team Picnic PostNL is actief op het internationale wielrennen in de UCI WorldTour. Met dit partnership werkt Picnic ook buiten de landsgrenzen aan de naamsbekendheid.

Met ingang van het nieuwe seizoen zal dsm-firmenich geen naamgever meer zijn van de wielerploeg, maar het bedrijf blijft evengoed betrokken bij het team. 

De Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL wordt geleid door teammanager Iwan Spekenbrink en heeft drie programma’s: mannen, vrouwen en development. Alle programma's hanteren dezelfde Keep Challenging-aanpak en dragen hetzelfde kenmerkende tenue met twee strepen, waarmee de kleuren van zowel Picnic als PostNL te zien zijn tijdens wedstrijden over de hele wereld. Het titelpartnerschap met Picnic duurt minimaal tot en met 2028.

Naamsbekendheid vergroten

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Wielrennen bevordert gezondheid en verbinding, net zoals wij dat doen door dagelijks verse, gezonde producten te leveren. Net als professionele wielrenners trotseren onze runners alle weersomstandigheden en streven ze altijd naar het beste resultaat. Deze samenwerking laat zien hoe innovatie en teamwork succes kunnen stimuleren, of je nu een professionele wielrenner bent of deel uitmaakt van ons team dat dagelijks boodschappen inpakt en bezorgt. Samen streven we elke dag naar de beste resultaten en kijken we uit naar de etappes die we samen gaan beleven.”

Iwan Spekenbrink, teammanager van Team Picnic PostNL. “De kernwaarden van Picnic - innovatie, kwaliteit en het promoten van een gezonde levensstijl - liggen dicht bij de onze. Zowel Picnic als het team zijn organisaties met veel energie, ambitie en een grote drive om vooruitgang te boeken en dingen voor elkaar te krijgen. Met Picnic erbij zullen we de prestaties van het team verder versterken en bijdragen aan een toekomst waarin we blijven innoveren en het beste in onszelf en in elkaar naar boven halen. Tegelijkertijd zijn we gemotiveerd om samen met Picnic te groeien en uit te breiden in Europa, met hun huidige focus op Nederland, Duitsland en Frankrijk.”

Grenzen verleggen en successen behalen

Pim Berendsen, CFO van PostNL: "Met deze samenwerking ondersteunen we een Team dat op unieke wijze talent ontwikkelt, waar vrouwen en mannen samenwerken om topprestaties te leveren. Het is deze gedeelde ambitie – grenzen verleggen en successen behalen als één Team – die ons inspireert en motiveert. Samen bouwen we aan een toekomst vol beweging, innovatie en impact. We zien er naar uit om deze samenwerking met Picnic voort te zetten als mede  titelpartner."

Dimitri de Vreeze, CEO van dsm-firmenich: "De toetreding van Picnic als nieuwe titelpartner markeert vandaag een belangrijke mijlpaal voor het team. Als langdurige partner, sinds 2015, hebben we ons gericht op het versnellen van innovaties op het gebied van voeding en gezondheid om de prestaties van de renners te optimaliseren. Samen hebben we een uitstekende en veelbelovende basis gelegd voor de komende jaren, zowel voor het vrouwen- als het mannenteam. De komst van twee nieuwe titelpartners voor het team in de afgelopen twee jaar is een bewijs van die sterke basis. We blijven het team ondersteunen en zullen dé innovatiepartner blijven op het gebied van voeding en gezondheid."

www.picnic.app

www.postnl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Joe Public start Joe Live met Marcel Surendonk

06-10-2025 | 00:15:00
Het bureau richt zich op sponsoring en activaties van live events zoals festivals en sportevenementen.

Radio 538 tot 2028 radiopartner KNVB

12-09-2025 | 00:43:00
De KNVB en Talpa Network hebben hun partnerschap verlengd tot 30 juni 2028

HERA United presenteert eerste grote partnerschappen

10-09-2025 | 13:50:00
Booking.com, NIKE, SportCity en VriendenLoterij worden de eerste strategische partners van HERA United

Lidl verlengt sponsoring UEFA Europa en Conference League

02-09-2025 | 16:00:47
De supermarktketen was in 2024/25 de meest zichtbare sponsor, blijkt uit cijfers van Nielsen Sports.

Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde naar Nederlandse Loterij

27-08-2025 | 09:55:58
Sampaio start per 1 september als Director Retail en komt over van Coca-Cola Europacific Partners
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.