Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

Supermarktketen Hoogvliet zet een volgende stap in de ontwikkeling van het merk. Met een vernieuwde merkstrategie en campagne, ontwikkeld door bureau Persuade, laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Ruben Minnee, manager marketing & formule bij Hoogvliet: “Bij Hoogvliet draait alles om jou. We luisteren goed, begrijpen wat belangrijk is en geven altijd meer. Onze klanten weten en ervaren elke dag dat we niet alleen goedkoop zijn, maar ook dat we altijd verder gaan om de klant blij te maken. Dat willen we nu ook aan de rest van Nederland laten zien. Hoogvliet is een supermarkt waar iedereen zich nog gezien voelt en waar je met oprechte aandacht geholpen wordt. En dat combineren we met lage prijzen en kwaliteit waar je op kunt vertrouwen. Alles komt samen in de pay-off: Hoogvliet. Daar word je toch blij van."

Team Hoogvliet maakt merk herkenbaar en menselijk

De campagne introduceert Team Hoogvliet, een groep herkenbare karakters die samen de merkwaarden van Hoogvliet uitdragen. Elk teamlid heeft een eigen specialiteit en persoonlijkheid, waarmee de supermarkt het merk een menselijk gezicht geeft.

Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: "Met Team Hoogvliet hebben we een concept dat echt bij het merk past. Het werkt in alle kanalen en zorgt voor samenhang tussen winkel, video, folder en social media. Het biedt ruimte voor toekomstige campagnes en versterkt de merkidentiteit. We presenteren voordeel met een glimlach, op een warme en toegankelijke manier."

Eerste campagnes succesvol uitgerold

De eerste campagnes met Team Hoogvliet zijn inmiddels gelanceerd. De introductiecampagne Stuntweken werd gevolgd door Hét bewijs voor onze lage prijs, waarin te zien is hoe Team Hoogvliet dagelijks werkt aan voordeel voor de klant. De campagnes zijn zichtbaar via online video, buitenreclame, print, social media, display en folder.

Met het concept bouwt Hoogvliet verder aan een merk dat voordeel en vriendelijkheid combineert en zo een onderscheidende positie inneemt binnen de supermarktbranche.

Credits:

Bureau: Persuade | Concept en creatie: Michiel Rijshouwer, Thomas Nieuwenhuizen, Jasper Symons | Account: Anne-Marie Brekelmans, Karishma Mahadew Missier | Agency producer: Moniek van de Rijt | Studio/contentcreatie: Creative Media Network | Account: Selma Koedijk, Susan van der Meer, Roos Herder | Productie: WhooHoo | Executive producer: Ruud Kouwenberg | Creative lead: Stef Holtz | Media: Abovo Maxlead | Media strateeg: Rob de Boer | Client service director: Kim de Waard | Media consultant: Chantal Molenaar-Lensen | Projectmanager: Anne de Haan | Opdrachtgever: Hoogvliet B.V. | Manager marketing & formule: Ruben Minnee | Manager content & campagnes a.i.: Marjolein Nefkens | Campagnemanagers: Selle Hartman, Jeanne Oskam

www.persuade.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Daniëlle Boskemper versterkt klantorganisatie van Persuade

24-12-2025 | 10:03:00
Persuade breidt het team uit met Daniëlle Boskemper. Zij treedt in dienst als Client Services Director en Head of Account.

[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator

09-12-2025 | 08:41:00
Persuade is per direct op zoek naar AI Creator  (28 - 40 uur p/w)

[Vacatures] Persuade zoekt een Art Director

01-12-2025 | 17:06:00
Persuade is per direct op zoek naar Art Director (28-32 uur p/w)

[Vacatures] Persuade zoekt een Art Director

13-11-2025 | 08:44:00
Persuade is per direct op zoek naar een Art Director - 28-32 uur p/w

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.