
Pathé en Albert Heijn komen met digitale filmspaaractie
Pathé en Albert Heijn zijn via een samenwerking een digitale filmspaaractie gestart waarbij vanaf 4 september tot en met 17 september er digitaal gespaard kan worden voor een tweede gratis bioscoopkaartje en een tweede drankje of snack. Ook kan worden gespaard voor een filmvoucher voor een tweede film bij Pathé Thuis voor wie vanuit huis films kijkt. Het is de eerste keer sinds de overname van Pathé Thuis door Pathé dat het bioscoopconcern en het streaming platform op deze schaal samenwerken voor een campagne.
Bij iedere 5 euro aan boodschappen bij Albert Heijn ontvangt de klant een digitale zegel. Bij vier digitale zegels is een spaarkaart vol en kan de consument bij aankoop van een bioscoopticket deze inleveren voor een gratis tweede ticket (behoudens 3D, IMAX, 4DX en ScreenX toeslagen en evenementen) of bij aankoop van een drankje, popcorn of andere snack een tweede gratis. Indien Pathé Thuis gebruikt wordt zijn de tweede en derde film gratis.
Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: “We zijn trots om deze unieke spaaractie aan te kondigen in partnerschap met Albert Heijn. Het is de eerste keer dat filmfans voor een compleet bioscoopuitje kunnen sparen met een ticket, hapje én drankje. Daarnaast is het ook een primeur dat het een actie betreft samen met Pathé Thuis. Pathé en Albert Heijn bieden met deze spaaractie zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving.”
Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: “Wij zijn heel blij met deze samenwerking met Pathé. Mooi dat je bovenop het tweede bioscoopkaartje nu kan sparen voor de hele filmavond. Dus ook voor snack en drankjes. Onze bioscoopweken worden altijd enorm gewaardeerd door onze klanten.”
Campagne
Voor de nieuwe spaaractie is een campagne ontwikkeld bestaande uit onder andere TV- en radiospots, OOH, OLV, online, instore en printuitingen. In een selectie van de campagnematerialen is de bekende familie van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagnes te zien terwijl ze met een hapje en drankje genieten van een film in de Pathé bioscoop.
Credits : Campagne concept: Pathé, Albert Heijn en TBWA\Neboko | Materialen: TBWA\Neboko | Media inkoop: Dentsu Benelux | Social Media: Boomerang Agency | pr: Coopr
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Pathé introduceert Mystery Classic
Pathé zet campagnestrategie voort
Pathé en gemeente Amsterdam trakteren 50.000 Amsterdamse scholieren en studenten op filmvoorstelling
Frank Houben Raad van Commissarissen Pathé
Bezorgdienst Flink verkoopt Pathé Popcorn
Gepubliceerd door: David de Jong