Pascalle Vallen neemt taken bij Bionic Media over; Jacqueline Heemskerk naar VodafoneZiggo

Jacqueline Heemskerk en Aafje de Laat van Aertsbergen zijn in maart/april 2024 gestopt met hun operationele functies bij Bionic Media, het saleshuis dat de commerciële salesexploitatie doet van tv-merken als Cartoon Network, FilmBox, Euronews, LoveNature, Stingray Classics, Stingray dJazz, RTV-7, InPlus/InUltra, W-Sport en Dance Television

Pascalle Vallen

Pascalle Vallen heeft per maart 2024 als Chief Commercial Officer de leiding van Bionic Media overgenomen. Zij heeft eerder in commerciële functies bij onder meer Hearst Netherlands en Mediamarkt Nederland gewerkt. Desgevraagd geeft ze aan zich op de toekomst van Bionic Media als onafhankelijk saleshouse op de Nederlandse markt voor thematische en inclusieve zenders te richten met de focus op digitale groei en kwalitatieve Connected tv zoals de Studio100 FAST-kanalen. 

Mede-oprichters

Jacqueline Heemskerk en Aafje de Laat van Aertsbergen zijn mede-oprichter van Bionic Media dat in 2020 van start ging. Samen met de Vlaamse ondernemers Birgitta de Smet en Koenraad Deridder alsmede Jesus Perezagua hadden ze in 2022 62,5 procent van het bedrijf in handen. Het Hongaarse AtMedia had toen 17,5 procent van Bionic Media in handen. Hoe de situatie in 2024 is, wil het bedrijf niet kenbaar maken. 

Desgevraagd zegt Jacqueline Heemskerk dat ze het na 4 jaar mooi heeft gevonden om Bionic Media op te bouwen, maar toe was aan andere uitdagingen.  

VodafoneZiggo

Jacqueline Heemskerk is immers in september begonnen als Lead Brand Advertising en Partnerships Growth bij VodafoneZiggo. In deze rol zal ze bouwen aan proposities met alle assets van VodafoneZiggo om strategische en relevante partnerships te ontwikkelen voor onder andere het Europese topvoetbal (UEFA) dat nu exclusief te zien is op de platformen van Ziggo Sport.   

Zowel Jacqueline Heemskerk als Aafje de Laat van Aertsbergen blijven als aandeelhouders wel bij Bionic Media betrokken.

Aafje de Laat van Aertsbergen

Daarnaast blijft Aafje de Laat van Aertsbergen op projectbasis met business development betrokken bij Bionic Media. Ze is onder meer bezig met het ontwikkelen van een product dat gericht is op inclusieve planning ten behoeve van biculturele zenders. Ze zegt desgevraagd hard gebouwd te hebben aan het opbouwen van Bionic Media, en er nu echt wat staat.

Vanuit persoonlijke motivatie geeft ze aan liever strategisch te willen bijdragen en dat er in elke fase andere mensen nodig zijn. Met de benoeming van Pascalle Vallen is volgens haar voorzien in iemand die daar heel goed mee bezig is. Aafje de Laat van Aertsbergen wil in de toekomst een aantal consultancyprojecten doen.

www.bionicmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.