Pascalle Vallen neemt taken bij Bionic Media over; Jacqueline Heemskerk naar VodafoneZiggo

Jacqueline Heemskerk en Aafje de Laat van Aertsbergen zijn in maart/april 2024 gestopt met hun operationele functies bij Bionic Media, het saleshuis dat de commerciële salesexploitatie doet van tv-merken als Cartoon Network, FilmBox, Euronews, LoveNature, Stingray Classics, Stingray dJazz, RTV-7, InPlus/InUltra, W-Sport en Dance Television

Pascalle Vallen

Pascalle Vallen heeft per maart 2024 als Chief Commercial Officer de leiding van Bionic Media overgenomen. Zij heeft eerder in commerciële functies bij onder meer Hearst Netherlands en Mediamarkt Nederland gewerkt. Desgevraagd geeft ze aan zich op de toekomst van Bionic Media als onafhankelijk saleshouse op de Nederlandse markt voor thematische en inclusieve zenders te richten met de focus op digitale groei en kwalitatieve Connected tv zoals de Studio100 FAST-kanalen. 

Mede-oprichters

Jacqueline Heemskerk en Aafje de Laat van Aertsbergen zijn mede-oprichter van Bionic Media dat in 2020 van start ging. Samen met de Vlaamse ondernemers Birgitta de Smet en Koenraad Deridder alsmede Jesus Perezagua hadden ze in 2022 62,5 procent van het bedrijf in handen. Het Hongaarse AtMedia had toen 17,5 procent van Bionic Media in handen. Hoe de situatie in 2024 is, wil het bedrijf niet kenbaar maken. 

Desgevraagd zegt Jacqueline Heemskerk dat ze het na 4 jaar mooi heeft gevonden om Bionic Media op te bouwen, maar toe was aan andere uitdagingen.  

VodafoneZiggo

Jacqueline Heemskerk is immers in september begonnen als Lead Brand Advertising en Partnerships Growth bij VodafoneZiggo. In deze rol zal ze bouwen aan proposities met alle assets van VodafoneZiggo om strategische en relevante partnerships te ontwikkelen voor onder andere het Europese topvoetbal (UEFA) dat nu exclusief te zien is op de platformen van Ziggo Sport.   

Zowel Jacqueline Heemskerk als Aafje de Laat van Aertsbergen blijven als aandeelhouders wel bij Bionic Media betrokken.

Aafje de Laat van Aertsbergen

Daarnaast blijft Aafje de Laat van Aertsbergen op projectbasis met business development betrokken bij Bionic Media. Ze is onder meer bezig met het ontwikkelen van een product dat gericht is op inclusieve planning ten behoeve van biculturele zenders. Ze zegt desgevraagd hard gebouwd te hebben aan het opbouwen van Bionic Media, en er nu echt wat staat.

Vanuit persoonlijke motivatie geeft ze aan liever strategisch te willen bijdragen en dat er in elke fase andere mensen nodig zijn. Met de benoeming van Pascalle Vallen is volgens haar voorzien in iemand die daar heel goed mee bezig is. Aafje de Laat van Aertsbergen wil in de toekomst een aantal consultancyprojecten doen.

www.bionicmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Screenforce] Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen

24-04-2025 | 08:28:00
Wereldwijd onderzoek van Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen.

Gerechtshof bevestigt concessie RET voor Clear Channel

02-04-2025 | 12:25:00
Het gerechtshof Den Haag heeft op 1 april 2025 uitspraak gedaan in het hoger beroep over de RET-concessie.

Evelina Yanchevskaya: Listening matters more than broadcasting

25-03-2025 | 17:07:00
Evelina Yanchevskaya is a Social Media Specialist at L2L and studies Creative Business. She believes in content that dares to stand out and values a more human approach to branding and communication.

[Screenforce] Het effect van een lach en een traan

25-03-2025 | 13:47:00
Screenforce, het effect van een lach en een traan

Wetsvoorstel Eppo Bruins: NPO-reclame blijft op 8 procent

25-03-2025 | 11:21:00
Eppo Bruins (NSC) heeft in de toelichting op een kleine mediawetswijziging opgenomen dat de hoeveelheid reclame bij de NPO niet langer verlaagd wordt
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.