
Teads-overname door Outbrain feit
De overname van Teads door Outbrain is een feit. De bedrijven hebben de benodigde goedkeuring gekregen van mededingingsautoriteiten. De twee bedrijven zullen voortaan gezamenlijk Teads heten.
Teads is een wereldwijd omnichannel videoplatform dat sinds 2017 in handen was van Altice. Branchegenoot Outbrain is in 2006 door Yaron Galai en Ori Lahav opgericht, twee Israëlische tech-ondernemers, waarbij Shlomo Dovrat met 12 procent de grootste aandeelhouder was van Outbrain.
Bij de transactie zijn de aandelen van de huidige eigenaren van Outbrain verwaterd, waarmee Altice de grootste individuele aandeelhouder is geworden.
David Kostman, CEO van het (fusiebedrijf) Teads: "Ik ben ontzettend enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk in onze reis. Deze transformatieve fusie creëert een bedrijf dat direct een groot gat in de reclame-industrie aanpakt: een geschaald end-to-end platform dat resultaten kan genereren, van branding tot overweging tot aankoop, via alle schermen.
Samen creëren we een buitengewoon nieuw bedrijf, dat het beste van de diepgaande expertise van beide organisaties op het gebied van omnichannel-videobranding-solutions en performance advertising combineert. Ik wil de teams van zowel Outbrain als Teads bedanken, die pioniers zijn geweest in belangrijke advertentiecategorieën en toonaangevende wereldwijde bedrijven hebben opgebouwd in meer dan een decennium. Het is hun innovatie en toewijding die ons tot dit moment hebben gebracht en ons naar nieuwe hoogten zullen stuwen.”
Prioriteit geven aan creatieve ervaringen
Jeremy Arditi, Co-President & Chief Business Officer van het (fusiebedrijf) Teads: "We zijn toegewijd aan het creëren van een oplossing die de onbenutte kans van het open internet zal benutten en alle bestanddelen ervan zal laten floreren. Wij geloven dat door prioriteit te geven aan creatieve ervaringen, vertrouwen en transparantie in media en het leveren van zinvolle resultaten, we een sterker ecosysteem kunnen creëren dat waarde biedt voor iedereen."
Sital Banerjee, Global Head of Integrated Media, Performance Marketing en BMI Management bij Lipton Teas and Infusions: "De fusie tussen Teads en Outbrain is strategisch gezien heel logisch. We kijken ernaar uit om de nieuwe mogelijkheden die dit ons biedt te verkennen om ons publiek op een nieuwe en interessante manier te bereiken."
Technologisch platform Outbrain neemt Teads over voor 1 miljard dollar; 725 miljoen dollar wordt daarbij cash betaald. Teads is een wereldwijd omnichannel videoplatform dat sinds 2017 in handen is van Altice en destijds voor 307 miljoen dollar werd overgenomen. Altice heeft na de transactie 42 tot 47 procent van het fusiebedrijf Teads in handen gekregen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Roy Vervenne (Teads) over connected tv en outstream adverteren
Tessa Johanneke van den Dool stapt over naar Teads
Teads publiceert trendrapport: Tech Themes 2025
Teads en VIDAA gaan samenwerken voor CTV Homescreen
Teads: Adverteren tussen kwaliteitsjournalistiek blijkt effectiever dan op andere media
Gepubliceerd door: Laura Heerlien