Open Now maakt vervolgcampagne Eén tegen eenzaamheid
Open Now ontwikkelde de vervolgcampagne Eén tegen Eenzaamheid voor het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport. De campagne kwam tot stand door een samenwerking van gedragswetenschappers, creatieven, onderzoekers en deskundigen van het ministerie. Er wordt voortgebouwd op de gedragsinzichten en het creatieve concept uit de campagne: het kleine gebaar staat weer centraal.
Gescheiden eenzame
Omstander van eenzame
Lukas van de Ven, Creatief directeur Open Now: "Naast de twee scenario’s (splitscreen) hebben we nu ook twee versies van de TVC gemaakt. Vanuit twee perspectieven gefilmd. Een vanuit de omstander en een vanuit de eenzame persoon. De kleine stap vanuit de omstander óf de eenzame zelf maakt het verschil."
Eenzaamheid heeft vele gezichten
Gebeurtenissen in je leven zoals: verhuizen, scheiden of het verlies van je partner, kunnen ervoor zorgen dat je gevoelens van eenzaamheid ervaart. Om deze gevoelens te verminderen kunnen omstanders een klein gebaar maken om te helpen deze gevoelens te verminderen. In deze vervolgcampagne is er echter nog een ander perspectief, dat eerder niet werd belicht: De persoon met gevoelens van eenzaamheid kan ook zelf een kleine stap zetten, om deze gevoelens te verminderen. Dat noemen we zijn of haar handelingsperspectief.
Credits:
Bureau: Concept & strategie Open Now (onderdeel van DOT, het samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA\) | Productiemaatschappij: Hazazah (regie: Jacobine van Hellemond) | Music: Chris & Jeff Music | Sound: Public Audio | Postproductie: De Grot | Media: Initiative | PR: HVDM | Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Dennis Cohen/ DPC: Pien Breukink
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jeroen Oppatja: Groei door de kracht van creatie & tech
The Family 2.0: door fusie ontstond ander type bureau
Klantengroei bij The Family na fusie met Open Now
The Family en Open Now fuseren
Open Now ontwikkelt campagne tegen vapen voor VWS
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar
Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept
Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line
RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen