Oma’s Soep en Fitzroy organiseren Een Tafel voor Twee

Op woensdag 4 juni, Nationale Opa en Oma Dag, organiseren Oma’s Soep en honderd restaurants door heel Nederland de actie Een Tafel voor Twee tegen Eenzaamheid. Iedereen die op die dag samen met een opa, oma of andere oudere komt eten, betaalt alleen voor zichzelf. De oudere tafelgenoot eet gratis mee. Het concept is bedacht door creative agency Fitzroy. 

Deelnemende restaurants zijn te vinden in steden als Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Maastricht. Een overzicht van alle locaties is beschikbaar via eentafelvoortwee.nl.

Samen eten en écht contact

De actie richt zich op het doorbreken van sociaal isolement bij ouderen. In een informele setting ontstaat ruimte voor contact, gesprekken en verbinding – precies waar Oma’s Soep zich sinds de oprichting op richt. De helft van de winst uit de verkoop van hun verse soepen en maaltijden wordt ingezet voor initiatieven zoals wekelijkse kookdagen, het Oma’s Soep Festival en gala’s waar jong en oud samenkomen.

Martijn Canters, oprichter Oma’s Soep: "We zijn ontzettend blij met alle deelnemende restaurants. Zij openen hun deuren voor ouderen en maken daarmee echt een enorme impact. Met onze wekelijkse bezoeken en activiteiten geven we ouderen niet alleen wat om naar uit te kijken, maar versterken we ook hun mentale en fysieke gezondheid – en vooral: we brengen weer plezier in hun leven. Een etentje samen, een goed gesprek, écht contact. Het zijn eenvoudige momenten die helpen om die vicieuze cirkel van eenzaamheid te doorbreken."

Restaurants openen hun deuren

Willem Dikkers van restaurant Morgan&Mees: "We zijn trots dat we met zoveel restaurants door heel Nederland deze actie met Oma’s Soep mogelijk maken. Samen kunnen we niet alleen een lekkere maaltijd delen, maar ook verbinding creëren. Dat is precies waar we ons elke dag met hart en ziel voor inzetten."

Eenzaamheid en gezondheid

Emiel Hoogendijk, epidemioloog aan het Amsterdam UMC, doet onderzoek naar ouderenzorg en kwetsbaarheid. Hij benadrukt het belang van sociaal contact: "Eenzaamheid is voor niemand heilzaam, maar bij ouderen is het aantoonbaar slecht voor hun gezondheid. Er moet een structuur komen om ouderen in de gaten te houden en hen actief te verbinden." Volgens Hoogendijk draagt het werk van Oma’s Soep concreet bij aan het verbeteren van levenskwaliteit, door ouderen op een toegankelijke manier te verbinden met hun omgeving.

www.fitzroy.nl

Credits:
Bureau: Fitzroy / part of United Playgrounds | Cameraman: Wouter Koomen | Editor: Wouter Koomen | Regie: Mischa Schreuder | Music Agency: Sizzer | Composer: Tessa Rose Jackson | Music Supervisor: Nordin Cornelia | Music Producer: Mees van der Velde | Executive Music Supervisor: Sander van Maarschalkerweerd | Outdoor via JCDecaux

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Jur Baart: Het ideale bureau

11-09-2025 | 10:16:31
Het ideale bureau bestaat niet. Maar als je nu bezig bent om je bureau te transformeren dan zou ik echt die twee assen gaan embedden in je bureau

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.