Oatly en Chase zetten bikers in voor activatie

Oatly heeft samen met activatiebureau Chase een campagne georganiseerd tijdens de Amstel Gold Race in Limburg. De producent van havermelk steunde het EF Pro Cycling-team met hulp van een lokaal motorteam.

Als officiële partner van EF Pro Cycling koos Oatly ervoor om de wielrenners te ondersteunen met motorrijders, gekleed in spijkerjasjes met Oatly EF Pro Cycling-branding. Tijdens de race deelden zij Oatly’s ijskoffievarianten, Barista Iced, uit aan het publiek.

Havermelk introduceert zich buiten de Randstad

In Limburg, waar havermelk minder bekend is dan in de Randstad, wist Oatly op een onverwachte manier de aandacht te trekken. De activatie sloot aan bij de wielerpassie van de regio en bracht het product onder de aandacht op een toegankelijke manier.

Julia Kemp, Brand Manager van Oatly: “Het was mooi om te zien dat mensen onze actie konden waarderen zonder dat daar een gesprek over veganisme, het klimaat of de zogeheten havermelkelite aan te pas kwam. Ze kennen ons daar nog niet, en waarderen smaak, wat ons de kans gaf om hen puur op basis van smaak over de streep te trekken.”

Activatie brengt energie en merkbeleving samen

De campagne richtte zich op het laten ervaren van de smaak van havermelkproducten in een omgeving waar dit nog geen vanzelfsprekendheid is. Volgens Oatly bracht de actie precies de uitgesproken energie die past bij het merk.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne Hout Is Goud

06-10-2025 | 11:37:00
In opdracht van SSWT en het Hout- en Meubileringscollege heeft Hart Voor De Zaak een campagne ontwikkeld om leerlingen en zij-instromers te enthousiasmeren

Hart Voor De Zaak organiseert Sta op voor Stamcellen Gala

29-09-2025 | 12:37:42
De opbrengst bedroeg 130 duizend euro, een verdubbeling ten opzichte van het eerste gala.

Pop-up store brengt ERU dichter bij consument

26-09-2025 | 13:19:00
In de supermarkt ligt slechts een deel van het assortiment, maar in de Smeerbar krijgen bezoekers een volledig overzicht.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.