O&P Rijk kiest 0to9 als partner arbeidsmarktcommunicatie

Na een aanbestedingstraject heeft Organisatie en Personeel Rijk (O&P Rijk) het Rotterdamse bureau 0to9 geselecteerd als marketingcommunicatiepartner voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid.

Arbeidsmarktcommunicatie en digitale platformen

O&P Rijk is binnen de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de arbeidsmarktcommunicatiestrategie en de doorontwikkeling van de digitale platformen Werken voor Nederland en Ik werk voor Nederland. Deze platforms richten zich op het informeren van professionals over carrièremogelijkheden binnen de Rijksoverheid en ondersteunen hen bij het vormgeven van hun loopbaan.

Focus op werving, behoud en doorontwikkeling

In samenwerking met 0to9 richt O&P Rijk zich op het verder versterken van de Rijksoverheid als werkgever. Naast het verdiepen van de relatie met doelgroepen, ligt de focus op het behoud en de verdere ontwikkeling van huidige medewerkers.

Jan Pieter Kaptein, Strategy Director bij 0to9: "De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap. Een deel van de oplossing is het behouden van professionals die nu al werkzaam zijn bij de Rijksoverheid. Bijvoorbeeld door de oneindige hoeveelheid mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op een slimme manier te verbinden met de behoeften van de interne doelgroepen."

O&P Rijk: "We kijken uit naar de samenwerking met 0to9 voor de verdere versterking van ons werkgeversmerk. Hun expertise en creatieve visie sluiten goed aan bij onze ambitie om de Rijksoverheid niet alleen zichtbaar te maken als aantrekkelijke werkgever, maar ook om de verbinding met onze huidige en toekomstige collega’s te verdiepen."

Aanpak en ervaring van 0to9

0to9 werkt volgens een aanpak waarbij waarden van organisaties, merken en doelgroepen centraal staan. Het bureau heeft ervaring met het ontwikkelen van merkstrategieën en campagnes voor zowel Nederlandse als internationale opdrachtgevers, waaronder eerdere arbeidsmarktcampagnes voor Koninklijke BAM. Daarnaast verwierf 0to9 bekendheid met een campagne voor de gemeente Rotterdam gericht op drugsproblematiek.

Joost van Gorsel, Creative Director bij 0to9: "Onze aanpak is altijd gericht op het creëren van betekenisvolle verbindingen tussen organisaties en hun medewerkers, op een fundament van waarden."

Ilse van der Kaaden, Account Director bij 0to9: "Bij 0to9 streven we ernaar om impactvolle communicatie te ontwikkelen. We kijken uit naar deze samenwerking en de mogelijkheid om bij te dragen aan het werkgeversmerk van de Rijksoverheid."

Lees ook:

Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

16-10-2025 | 11:47:48
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI

Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen

16-10-2025 | 10:16:00
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.

Matter verenigt labels en richt zich op merken en retailmedia

16-10-2025 | 09:00:00
Matter werkt voortaan wereldwijd onder één naam. De labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verdwijnen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

SuperRebel.Agency en PostNL winnen GOUD bij Dutch PR Awards 2025

15-10-2025 | 13:32:00
De case Van klacht naar kans werd bekroond met GOUD in de categorie Social Media.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.