O&P Rijk kiest 0to9 als partner arbeidsmarktcommunicatie

Na een aanbestedingstraject heeft Organisatie en Personeel Rijk (O&P Rijk) het Rotterdamse bureau 0to9 geselecteerd als marketingcommunicatiepartner voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid.

Arbeidsmarktcommunicatie en digitale platformen

O&P Rijk is binnen de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de arbeidsmarktcommunicatiestrategie en de doorontwikkeling van de digitale platformen Werken voor Nederland en Ik werk voor Nederland. Deze platforms richten zich op het informeren van professionals over carrièremogelijkheden binnen de Rijksoverheid en ondersteunen hen bij het vormgeven van hun loopbaan.

Focus op werving, behoud en doorontwikkeling

In samenwerking met 0to9 richt O&P Rijk zich op het verder versterken van de Rijksoverheid als werkgever. Naast het verdiepen van de relatie met doelgroepen, ligt de focus op het behoud en de verdere ontwikkeling van huidige medewerkers.

Jan Pieter Kaptein, Strategy Director bij 0to9: "De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap. Een deel van de oplossing is het behouden van professionals die nu al werkzaam zijn bij de Rijksoverheid. Bijvoorbeeld door de oneindige hoeveelheid mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op een slimme manier te verbinden met de behoeften van de interne doelgroepen."

O&P Rijk: "We kijken uit naar de samenwerking met 0to9 voor de verdere versterking van ons werkgeversmerk. Hun expertise en creatieve visie sluiten goed aan bij onze ambitie om de Rijksoverheid niet alleen zichtbaar te maken als aantrekkelijke werkgever, maar ook om de verbinding met onze huidige en toekomstige collega’s te verdiepen."

Aanpak en ervaring van 0to9

0to9 werkt volgens een aanpak waarbij waarden van organisaties, merken en doelgroepen centraal staan. Het bureau heeft ervaring met het ontwikkelen van merkstrategieën en campagnes voor zowel Nederlandse als internationale opdrachtgevers, waaronder eerdere arbeidsmarktcampagnes voor Koninklijke BAM. Daarnaast verwierf 0to9 bekendheid met een campagne voor de gemeente Rotterdam gericht op drugsproblematiek.

Joost van Gorsel, Creative Director bij 0to9: "Onze aanpak is altijd gericht op het creëren van betekenisvolle verbindingen tussen organisaties en hun medewerkers, op een fundament van waarden."

Ilse van der Kaaden, Account Director bij 0to9: "Bij 0to9 streven we ernaar om impactvolle communicatie te ontwikkelen. We kijken uit naar deze samenwerking en de mogelijkheid om bij te dragen aan het werkgeversmerk van de Rijksoverheid."

Lees ook:

Medewerkers Whello worden mede-eigenaar van marketingbureau

05-11-2025 | 10:37:00
Mrketingbureau Whello heeft een medewerkersparticipatie ingevoerd. Via een stichting-administratiekantoorregeling nemen twaalf werknemers direct een aandeel

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Project Manager

05-11-2025 | 07:13:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Project Manager - 32u-40u · Amsterdam

Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels

04-11-2025 | 17:35:49
Het bureau verzorgt voor beide organisaties de levering, webshop en logistiek van promotionele middelen, met nadruk op creativiteit, duurzaamheid en uniforme merkuitstraling.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.