NVB lanceert campagne, ontwikkeld door PINK

Nationale Vacaturebank (NVB) lanceert een campagne, ontwikkeld door PINK, waarbij de propositie je nieuwe baan is altijd dichtbij centraal staat. Een campagne die wil benadrukken dat Nationale Vacaturebank voor iedereen een fijne baan in de buurt heeft klaarliggen. 

Met de campagne wordt voortgeborduurd op de bestaande positionering. Een positionering vanuit de gedachte dat je met een baan dichtbij lekker in je eigen stad kunt blijven, en nauwelijks meer hoeft te reizen. De copy bestond uit luchtige teksten als 869 banen waarbij je niet elke dag in de file staat en 356 banen waarbij je gewoon kan lunchen bij ons mam. Uitingen die communiceren in de taal van de regio.

Emotie centraal

Het copy-construct bleef, maar heeft nu een gezicht. Guus Weustenraad (Art Director PINK): “Een menselijk gezicht. We hebben het verrijkt door er emotie aan toe te voegen.”

Jasper Thüss (copy PINK): “Maar we varen niet op emotie en humor alleen. Recent onderzoek, dat aantoont dat steeds meer mensen ontslag nemen vanwege een verstoorde werk-privébalans, speelde ook mee. Ja, reistijd is een serieuze me-time killer!” 

Zo is een campagne ontstaan, die inzet op herkenning met humor. Guus Weustenraad: “Want als er één groep is waar een sociaal leven vol vrienden écht telt, is het onze doelgroep (20-35 jaar) wel. Bang zijn om ‘magische’ momenten met vrienden te missen (fomo) en de boodschap dat het jammer is te veel tijd aan reizen te besteden, waren hierin leidend!”   

Reistijd verzilveren  

Het creatieve concept draait dus om de tijd die je overhoudt als de reistijd verdwijnt. En dan vooral over hoe je die herwonnen tijd op een leuke manier invult. Tegelijk heeft de campagne oog voor die ene vriend die er niet bij is, de vriend met die baan ver weg. Die zit weer in de bus onderweg naar huis, en mist telkens dat magische vriendenmoment. Hiermee wil de campagne op luchtige wijze de schaduwkant van lange reistijden belichten. 

Suzanne van Malsen, Head of Marketing, Nationale Vacaturebank: “Vorig jaar hebben we vooral ingezet op extra naamsbekendheid en het laden van onze positionering. Nu willen we mensen ook echt gaan raken. Met het concept dat we nu samen met PINK neerzetten, denk ik dat we precies de juiste toon hebben gevonden!” 

Elsbeth Wesselink, Business Director PINK: “Bij PINK zetten we in op creatieve concepten, die strategisch doordacht en flexibel genoeg zijn om blijvend impact te maken. Deze campagne laat precies zien hoe onze modulaire denkwijze werkt: samen met klanten concepten ontwikkelen die niet alleen nú aansluiten bij de doelgroep, maar ook ruimte bieden om de propositie verder te laten groeien."

Publiciteit 

De campagne wordt breed uitgerold via online video, radio, sociale media, print, HPTO’s en displaycampagnes. De dynamische aanpak zorgt ervoor dat het publiek via diverse kanalen in aanraking komt met de boodschap.

Credits:
Klant: Nationale Vacaturebank | Concept, creatie, campagne: PINK | Productiehuis: Tante Tini  | Regisseur: Morris Maturbongs | DOP: Lenny Lu

www.pinkagency.nl

Leukstetickets.nl boost traffic met Smart Optimization

17-12-2025 | 12:22:00
Leukstetickets.nl wilt het aantal kwalitatieve landingen vanuit display advertising voor ticketverkoop aanzienlijk verhogen

PEXI lanceert MCP-server voor AI-gestuurde campagnes

25-11-2025 | 16:02:00
De introductie volgt op de eerdere release van Adserver 2.0 voor selfservice-advertising.

Elsbeth Wesselink: Efficiëntie is geen strategie: zeker niet in 2026!

25-11-2025 | 13:11:00
Als een organisatie écht miljoenen en maanden nodig had voor een productie die nu in een paar dagen lukt, dan waren ze niet meegegaan met de huidige tijd

PINK ontwikkelt identiteit SORTED

24-11-2025 | 09:40:25
SORTED is een samenwerking van meerdere organisaties die werken aan een circulaire en toekomstbestendige textielketen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.