NVB lanceert campagne, ontwikkeld door PINK

Nationale Vacaturebank (NVB) lanceert een campagne, ontwikkeld door PINK, waarbij de propositie je nieuwe baan is altijd dichtbij centraal staat. Een campagne die wil benadrukken dat Nationale Vacaturebank voor iedereen een fijne baan in de buurt heeft klaarliggen. 

Met de campagne wordt voortgeborduurd op de bestaande positionering. Een positionering vanuit de gedachte dat je met een baan dichtbij lekker in je eigen stad kunt blijven, en nauwelijks meer hoeft te reizen. De copy bestond uit luchtige teksten als 869 banen waarbij je niet elke dag in de file staat en 356 banen waarbij je gewoon kan lunchen bij ons mam. Uitingen die communiceren in de taal van de regio.

Emotie centraal

Het copy-construct bleef, maar heeft nu een gezicht. Guus Weustenraad (Art Director PINK): “Een menselijk gezicht. We hebben het verrijkt door er emotie aan toe te voegen.”

Jasper Thüss (copy PINK): “Maar we varen niet op emotie en humor alleen. Recent onderzoek, dat aantoont dat steeds meer mensen ontslag nemen vanwege een verstoorde werk-privébalans, speelde ook mee. Ja, reistijd is een serieuze me-time killer!” 

Zo is een campagne ontstaan, die inzet op herkenning met humor. Guus Weustenraad: “Want als er één groep is waar een sociaal leven vol vrienden écht telt, is het onze doelgroep (20-35 jaar) wel. Bang zijn om ‘magische’ momenten met vrienden te missen (fomo) en de boodschap dat het jammer is te veel tijd aan reizen te besteden, waren hierin leidend!”   

Reistijd verzilveren  

Het creatieve concept draait dus om de tijd die je overhoudt als de reistijd verdwijnt. En dan vooral over hoe je die herwonnen tijd op een leuke manier invult. Tegelijk heeft de campagne oog voor die ene vriend die er niet bij is, de vriend met die baan ver weg. Die zit weer in de bus onderweg naar huis, en mist telkens dat magische vriendenmoment. Hiermee wil de campagne op luchtige wijze de schaduwkant van lange reistijden belichten. 

Suzanne van Malsen, Head of Marketing, Nationale Vacaturebank: “Vorig jaar hebben we vooral ingezet op extra naamsbekendheid en het laden van onze positionering. Nu willen we mensen ook echt gaan raken. Met het concept dat we nu samen met PINK neerzetten, denk ik dat we precies de juiste toon hebben gevonden!” 

Elsbeth Wesselink, Business Director PINK: “Bij PINK zetten we in op creatieve concepten, die strategisch doordacht en flexibel genoeg zijn om blijvend impact te maken. Deze campagne laat precies zien hoe onze modulaire denkwijze werkt: samen met klanten concepten ontwikkelen die niet alleen nú aansluiten bij de doelgroep, maar ook ruimte bieden om de propositie verder te laten groeien."

Publiciteit 

De campagne wordt breed uitgerold via online video, radio, sociale media, print, HPTO’s en displaycampagnes. De dynamische aanpak zorgt ervoor dat het publiek via diverse kanalen in aanraking komt met de boodschap.

Credits:
Klant: Nationale Vacaturebank | Concept, creatie, campagne: PINK | Productiehuis: Tante Tini  | Regisseur: Morris Maturbongs | DOP: Lenny Lu

www.pinkagency.nl

Youri Wanders: Als de cloud crasht, wie zijn wij dan nog?

20-10-2025 | 14:52:00
Amazon Web Services ligt eruit. En met AWS: de halve wereld.

PEXI: Enorme groeiversnelling bij Adserver

10-10-2025 | 15:31:00
Het Nederlandse adtechbedrijf PEXI heeft de vernieuwde Adserver 2.0 gelanceerd. We spreken hierover met Willem Waardenburg, oprichter en directeur van PEXI en marketingbureau PINK

PEXI lanceert Adserver 2.0 voor self-service advertising

08-10-2025 | 11:50:00
Het platform combineert snelheid, creatieve vrijheid en volledige controle over data in één omgeving.

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur

Trends en kansen centraal bij Ongezout’n 2025

01-10-2025 | 10:36:00
Op donderdag 16 oktober organiseert PINK het jaarlijkse event Ongezout’n in het Westerpark in Amsterdam.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.