NPO claimt met campagne De Publieke Omroep: de plek van ons allemaal

In een door de NPO samen met omroepverenigingen, NOS, NTR en producentenbrancheorganisatie NCP opgezette campagne wordt de slogan De Publieke Omroep: de plek van ons allemaal geclaimd. De campagne is ontwikkeld door het van oorsprong Britse creatieve bureau D8.

In de campagne zijn beelden te zien en te horen van 100 fragmenten uit de geschiedenis van de landelijke publieke omroep. De aanduiding Publieke Omroep (PO) werd overigens van 1999 tot 2007 gebruikt, maar daarna ingeruild voor NPO (Nederlandse Publieke Omroep) om het landelijke karakter te benadrukken. In de gelanceerde campagne wordt deze aanduiding opnieuw gebruikt.

Taco Zimmerman, algemeen directeur van AVROTROS, namens de 13 landelijke omroeporganisaties: “Deze campagne tovert een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander. Deels door de nostalgie, maar juist ook door de vele belangrijke momenten uit baanbrekende programma’s van toen en nu.

De publieke omroep is de plek voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Waar makers vrijheid krijgen, waar ruimte is voor nieuwe ideeën en waar talent de kans krijgt zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van iedereen en voor iedereen. En dat zie je."

Charelle Akihary, directeur publiek & marketing bij de NPO: “De publieke omroep blijft dagelijks doen wat het al ons hele leven doet; relevantie en kwaliteit bieden, maar ook verbinden en het gesprek van en met Nederland voeren.

De publieke omroep blijft een baken van betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en van waarde voor iedereen: het is daarmee de spiegel van Nederland die toont wat er in het land speelt.

Ook dat aspect benadrukt deze campagne. Veel van de momenten en programma’s in de campagne hebben mensen samen beleefd. Deze verbinding blijft centraal staan in alles wat we doen.

Ik ben er ongelooflijk trots op dat we deze campagne samen met medewerking van álle dertien omroepen hebben ontwikkeld; voor het eerst en daarmee uniek in de geschiedenis van de publieke omroep. De publieke omroep is veelzijdig en pluriform, met verhalen vanuit verschillende perspectieven die het waard zijn om verteld te worden.

Een unieke plek met een duidelijke rol binnen onze democratie die we moeten koesteren. En dit deel van campagne is slechts het begin; volgend jaar komt er een vervolg waar we heel Nederland op een speciale manier nóg meer bij de publieke omroep gaan betrekken.”

De campagne is te zien en te horen via alle kanalen van de NPO waaronder de lineaire tv- en radiokanalen, NPO Start, NPO Luister en social media .

www.npo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal

[DutchMedia Podcast] over r/tv omzetten, verkiezingen en internettarieven

05-09-2025 | 10:37:11
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Verkiezingsprogramma’s: AI, (social) media en NPO

25-08-2025 | 15:50:00
Op 29 oktober 2025 zijn er na nog geen twee jaar opnieuw Tweede Kamerverkiezingen als gevolg van de val van de regering. Inmiddels hebben de meeste politieke partijen hun verkiezingsprogramma’s (in conceptvorm) geopenbaard

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

[DutchMedia Podcast]: over NPO/Ster, WPP Media en streaming

18-07-2025 | 12:26:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.