Nederlander Jochanan Senf wordt CEO van Ben & Jerry’s

Jochanan Senf, afkomstig uit Nederland, start medio juli als global chief executive officer van Ben & Jerry’s. The Magnum Ice Cream Company maakte zijn benoeming donderdag bekend.

Jochanan Senf is geen onbekende binnen het ijsbedrijf. Hij werkte zeven jaar bij Ben & Jerry’s, onder meer als managing director voor Europa, en bekleedde recent de rol van general manager Foods voor Unilever in de DACH‑regio.

De benoeming volgt op een gespannen relatie tussen het onafhankelijke bestuur van Ben & Jerry’s en moederbedrijf Unilever. In maart werd Unilever ervan beschuldigd de voormalige CEO David Stever zonder goedkeuring van het bestuur te hebben verwijderd, in strijd met de overeenkomst over merk‑onafhankelijkheid.

Spanning rond activistische koers

Ben & Jerry’s bestuur spande vorige herfst al een rechtszaak aan tegen Unilever. Onderdeel van het geschil was de vermeende poging van Unilever om het merk stil te leggen rond steun aan Palestijnse vluchtelingen.

Met de komst van Senf en een rechtszaak achter de rug, blijft de discussie over de activistische koers binnen het merk actueel.

Grote reorganisatie bij Unilever

Unilever bereidt zich voor op een omvangrijke reorganisatie. De multinational kondigde in februari aan zijn ijsdivisie – waaronder Ben & Jerry’s, Magnum en Cornetto – af te splitsen. De nieuwe entiteit, The Magnum Ice Cream Company, wordt een zelfstandig bedrijf met hoofdzetel in Nederland. De geplande spin‑off staat gepland voor het vierde kwartaal van 2025.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Rabobank Groep benoemt Brian Hirman in Raad van Commissarissen

18-09-2025 | 09:51:00
De Algemene Ledenraad van Rabobank Groep heeft Brian Hirman per 17 september 2015  benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen

Michael Petit: Vanuit scratch bouwen aan een internationaal merk

17-09-2025 | 08:43:00
Deze zomer maakte Michael Petit de overstap van Markteffect (Eindhoven & Amsterdam) naar The Relevance Group in Hamburg.

DVJ Insights lanceert Spenderlog in Scandinavië

16-09-2025 | 12:14:00
Spenderlog vervangt traditionele onderzoeksmethoden waarbij consumenten zelf hun aankopen moesten rapporteren.

JCDecaux stelt Lars Griffioen aan als commercieel directeur

12-09-2025 | 14:24:46
JCDecaux Nederland benoemt per 1 november 2025 Lars Griffioen tot commercieel directeur. Hij volgt Walter Kraus op

Joanne Parker Non-Executive Director Cognito

11-09-2025 | 14:18:00
Zij maakt daarmee deel uit van de Global Board van Cognito Group. Het communicatiebureau richt zich op de financiële sector


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.