Nederlander Jochanan Senf wordt CEO van Ben & Jerry’s

Jochanan Senf, afkomstig uit Nederland, start medio juli als global chief executive officer van Ben & Jerry’s. The Magnum Ice Cream Company maakte zijn benoeming donderdag bekend.

Jochanan Senf is geen onbekende binnen het ijsbedrijf. Hij werkte zeven jaar bij Ben & Jerry’s, onder meer als managing director voor Europa, en bekleedde recent de rol van general manager Foods voor Unilever in de DACH‑regio.

De benoeming volgt op een gespannen relatie tussen het onafhankelijke bestuur van Ben & Jerry’s en moederbedrijf Unilever. In maart werd Unilever ervan beschuldigd de voormalige CEO David Stever zonder goedkeuring van het bestuur te hebben verwijderd, in strijd met de overeenkomst over merk‑onafhankelijkheid.

Spanning rond activistische koers

Ben & Jerry’s bestuur spande vorige herfst al een rechtszaak aan tegen Unilever. Onderdeel van het geschil was de vermeende poging van Unilever om het merk stil te leggen rond steun aan Palestijnse vluchtelingen.

Met de komst van Senf en een rechtszaak achter de rug, blijft de discussie over de activistische koers binnen het merk actueel.

Grote reorganisatie bij Unilever

Unilever bereidt zich voor op een omvangrijke reorganisatie. De multinational kondigde in februari aan zijn ijsdivisie – waaronder Ben & Jerry’s, Magnum en Cornetto – af te splitsen. De nieuwe entiteit, The Magnum Ice Cream Company, wordt een zelfstandig bedrijf met hoofdzetel in Nederland. De geplande spin‑off staat gepland voor het vierde kwartaal van 2025.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Personally benoemt Bieke Groenink tot partner

04-11-2025 | 08:59:46
Met haar komst wil het bureau ondernemers gerichter ondersteunen bij het versnellen van hun groei door LinkedIn-content en PR strategisch in te zetten.

Mediahuis lanceert Banenrijknoord

03-11-2025 | 17:20:33
De lancering markeert de eerste grote regionale uitbreiding van het merk en vormt een belangrijke stap in de ambitie van Mediahuis om de regionale vacaturemarkt te moderniseren en te versterken.

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.

Koen van Rijn sluit zich aan bij met melk

03-11-2025 | 11:12:38
Met melk, het creatieve bureau uit Rotterdam, verwelkomt Koen van Rijn als nieuwste lid van het team. Van Rijn is artdirector, fotograaf en zinemaker

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.