
NATWERK verbindt dagdelen in campagne voor ARTIS
ARTIS breidt het zomerprogramma uit met Zoomerochtenden en Zoomermiddagen. De door NATWERK ontwikkelde campagne Van zonsopgang tot zonsondergang brengt het volledige aanbod in beeld en volgt het ritme van de zon door Amsterdam.
ARTIS zet vol in op zomerprogramma
De bekende Zoomeravonden in ARTIS krijgen dit jaar gezelschap van ochtend- en middagactiviteiten. Het park biedt daarmee van het eerste ochtendlicht tot de avond een divers programma. De campagne, ontwikkeld door NATWERK, koppelt de verschillende momenten van de dag aan het aanbod in het park en in de stad.
Campagne volgt baan van de zon
In de campagne worden ochtend, middag en avond visueel en inhoudelijk aan elkaar verbonden. Op verschillende plekken in Amsterdam is te zien hoe de zon opkomt en ondergaat, onder meer op paperbussen, buitenreclame en digitale schermen. De campagne brengt ARTIS hiermee op een herkenbare manier onder de aandacht.
Rude Geurts, creatief bij NATWERK: "Het mooie is dat het drie losse uitingen zijn - ochtend, middag en avond - die op zichzelf al een uiting zijn, maar als je ze samenvoegt, vormen ze samen één geheel. Die speelsheid zie je overal in de stad terug, van 3-luik OOH’s tot de geanimeerde baan van de zon op schermen op Centraal Station."
Van ontbijt tot avondoptreden in ARTIS
Het zomerprogramma van ARTIS biedt bezoekers uiteenlopende activiteiten, van ontbijten tussen de dieren tot optredens bij zonsondergang. Met de campagne en het artwork van Jim Jansen wordt deze daglange ervaring zichtbaar en voelbaar, zowel online, in het park als op verschillende plekken in Amsterdam.
Ezgi Söylemez, brandmanager ARTIS‑Park: "De campagne visualiseert de diversiteit aan programmering die ARTIS rijk is. Of je nu een tentoonstelling in een van de musea bezoekt, een reis door het heelal wil maken, meer wil weten over dierverzorging, of juist wil ontsnappen aan de drukte van de stad. In ARTIS is deze zomer ieder uur iets nieuws te beleven! Juist dat heeft Natwerk goed weten te vangen."
Credits:
Bureau: Natwerk | Artwork: Jim Jansen - David + Jim
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Drie talenten starten bij creatief bureau Natwerk
Reinier Steures: Creativiteit vraagt om structuur
Cannes 2025: Reinier Steures over Natwerk
Coen Ruseler: Strategie leeft, creatie zit in Natwerks DNA
Dawn aan de slag voor Natwerk
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen