Natwerk maakt merkcampagne voor ERU

Dat loopt lekker gesmeerd

Het Nederlandse kaasmerk Koninklijke ERU lanceert een merkcampagne waarin de hectische gezinsochtend centraal staat. Met deze campagne wordt het merk, dat vorig jaar tweehonderd jaar bestond, nieuw leven ingeblazen. In de campagne staat het door Nederlanders geliefde product Goudkuipje centraal.

Nieuw leven in een iconisch merk

Audrey van Ham, CEO van ERU: “ERU is het nummer 1 smeerkaasmerk van Nederland, maar heeft al een tijd niets meer van zich laten horen. Met deze campagne willen we het merk ERU en het product Goudkuipje weer stevig op de kaart zetten in Nederland, zodat het weer top-of-mind is bij Nederlanders.” 

Hiervoor is onder andere een merkbelofte ontwikkeld door reclamebureau Natwerk: Dat loopt lekker gesmeerd. De strategie speelt in op het drukke, chaotische leven van ouders met schoolgaande kinderen.

Audrey van Ham: “We willen laten zien dat je met ERU snel, maar ook met kwaliteit, iets op tafel kunt zetten, of het nu gaat om een lunch voor je kinderen of een borrelhapje voor gasten.”

Tom te Buck, strateeg bij Natwerk: "Een iconisch merk als ERU nieuw leven inblazen, dat is de droom van ieder reclamebureau. Het merkidee is gestoeld op gemak, omdat dit een van de belangrijkste redenen is voor mensen om smeerkaas te kopen. Maar het is ook een product waar plezier van af moet stralen. Daarom hebben we de belofte Dat loopt lekker gesmeerd expres groots neergezet, een grote belofte voor een klein kuipje smeerkaas. Daarmee brengen we humor in het merk, een effectief wapen om het merk weer op de kaart te zetten.”

Maak kennis met de familie Reems

In de campagne staat de familie Reems centraal. Een gezin met zes kinderen, geen standaard reclamegezin. Creatives Sjors Roovers en Lex Segers (Natwerk): “Goudkuipje is een iconisch merk waarmee we zelf zijn opgegroeid. We kozen bewust voor een groot gezin, waar de ochtenden extra hectisch zijn. Gelukkig verloopt het smeren van broodjes, bolletjes en crackers soepel met ERU Goudkuipje.”

De campagne wordt door mediabureau Match My Brand 360 graden uitgerold over TV, (digital-)out-of-home, social media en in samenwerking met influencers.

Internationale vertaling

Audrey van Ham: "Naast de campagne is er aandacht voor de uitbreiding naar markten als België en Duitsland. Voor deze landen zal de campagne lokaal aangepast worden, rekening houdend met culturele verschillen en taalbarrières. Hierdoor combineert ERU haar bekende identiteit met maatwerkcommunicatie in nieuwe markten.”

Credits:
Klant: Koninklijke ERU | Bureau: Natwerk | Media: Match My Brand | Productie: Better Call Sol | Regie: Joris Weerts | Sound Design: Bertus Pelser – AMP Amsterdam | Edit: Martin Heijgelaar | VFX / Online: Studio Whoohoo | Grading: De Grot

www.natwerk.nl

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Reinier Steures: Plezier in projecten houdt Natwerk scherp

20-08-2025 | 10:08:00
Een openhartig gesprek over werk, leven, verandering in het vak en de balans tussen persoonlijke groei en zakelijk succes.

NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne

30-07-2025 | 13:33:18
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.