Natwerk en RAAK zetten ouders aan tot speelsheid

Siropenmerk RAAK lanceert samen met Natwerk een merkcampagne die ouders aanspoort om hun innerlijke kind te omarmen. Onder het motto Dat is niet raar… dat is RAAK! moedigt de campagne volwassenen aan om zich mee te laten slepen in de fantasie en het plezier van hun kinderen.

Campagne zet speelsheid centraal

RAAK bouwt voort op de gedachte dat speelsheid een verbindende factor is binnen gezinnen. In de campagnefilms wordt op speelse wijze getoond hoe ogenschijnlijk ‘gek’ gedrag voor kinderen volkomen normaal is. De films, te zien op televisie en online, laten zien dat plezier in kleine dingen zit en moedigen ouders aan om zich minder bezig te houden met wat anderen denken en simpelweg mee te spelen.

Barend Stegeman, Creative Director van Natwerk: "Bij Natwerk zoeken we de grenzen op van wat ‘niet normaal’ is. In de wereld van volwassenen worden dingen al snel als raar gezien. Je rolt niet zomaar meer een heuvel af of klimt in een boom. Maar voor je kinderen is dat juist RAAK. Door ons innerlijke kind te omarmen, versterken we de band met hen. Dit is de kern van de nieuwe merkcampagne, die we naast TVC’s ook met activaties tot leven brengen—zodat ouders volop inspiratie krijgen om weer mee te spelen."

100 dingen vóór ze groot zijn

De campagne wordt online en op social media versterkt met de actie 100 dingen vóór ze groot zijn – een lijst met speelse activiteiten en winacties voor ouders en kinderen. Denk aan een gekke-kleding-modeshow of een ninja-parcours. Deelnemers maken kans op prijzen zoals een luchtballonvaart of een bezoek aan Burgers’ Zoo. De lijst wordt via influencers gepromoot en is digitaal beschikbaar om uit te printen en op de koelkast te hangen.

Eva Dickmann, Brand Manager van RAAK: "Bij RAAK willen we ouders aansporen om mee te doen in plaats van alleen toe te kijken. Even de dagelijkse routine loslaten en plezier maken met je kinderen, want de tijd vliegt voorbij en voordat je het weet zijn ze groot. De lijst vol inspiratie zorgt voor het maken van herinneringen die je niet snel vergeet, zo maak je kleine momenten samen groot; precies zoals kinderen dat doen."

Credits:

Klant: RAAK (united softdrinks) | Bureau: Natwerk | Productie: UhU Productions | Producer: Pam van Praag | Regie: Henk Loorbach | Sounddesign: Postoffice | Edit offline: Lisette van der Lee (Editors) | Grading: Bart Voorsluis | CGI: Marc van Oene | Edit online: Miguel Smi | 100 dingen vóór ze groot zijn | Design: Job de Vogel | Collages + animatie + audio design: Niek - Studio Liftmuziek

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Reinier Steures: Plezier in projecten houdt Natwerk scherp

20-08-2025 | 10:08:00
Een openhartig gesprek over werk, leven, verandering in het vak en de balans tussen persoonlijke groei en zakelijk succes.

NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne

30-07-2025 | 13:33:18
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.

De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.

15-07-2025 | 07:28:00
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf. Natwerk is verantwoordelijk voor het strategische uitgangspunt en concept
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

FCB Amsterdam met Mastercard-campagne om visuele beperkingen voelbaar te maken

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.