Natwerk en RAAK zetten ouders aan tot speelsheid

Siropenmerk RAAK lanceert samen met Natwerk een merkcampagne die ouders aanspoort om hun innerlijke kind te omarmen. Onder het motto Dat is niet raar… dat is RAAK! moedigt de campagne volwassenen aan om zich mee te laten slepen in de fantasie en het plezier van hun kinderen.

Campagne zet speelsheid centraal

RAAK bouwt voort op de gedachte dat speelsheid een verbindende factor is binnen gezinnen. In de campagnefilms wordt op speelse wijze getoond hoe ogenschijnlijk ‘gek’ gedrag voor kinderen volkomen normaal is. De films, te zien op televisie en online, laten zien dat plezier in kleine dingen zit en moedigen ouders aan om zich minder bezig te houden met wat anderen denken en simpelweg mee te spelen.

Barend Stegeman, Creative Director van Natwerk: "Bij Natwerk zoeken we de grenzen op van wat ‘niet normaal’ is. In de wereld van volwassenen worden dingen al snel als raar gezien. Je rolt niet zomaar meer een heuvel af of klimt in een boom. Maar voor je kinderen is dat juist RAAK. Door ons innerlijke kind te omarmen, versterken we de band met hen. Dit is de kern van de nieuwe merkcampagne, die we naast TVC’s ook met activaties tot leven brengen—zodat ouders volop inspiratie krijgen om weer mee te spelen."

100 dingen vóór ze groot zijn

De campagne wordt online en op social media versterkt met de actie 100 dingen vóór ze groot zijn – een lijst met speelse activiteiten en winacties voor ouders en kinderen. Denk aan een gekke-kleding-modeshow of een ninja-parcours. Deelnemers maken kans op prijzen zoals een luchtballonvaart of een bezoek aan Burgers’ Zoo. De lijst wordt via influencers gepromoot en is digitaal beschikbaar om uit te printen en op de koelkast te hangen.

Eva Dickmann, Brand Manager van RAAK: "Bij RAAK willen we ouders aansporen om mee te doen in plaats van alleen toe te kijken. Even de dagelijkse routine loslaten en plezier maken met je kinderen, want de tijd vliegt voorbij en voordat je het weet zijn ze groot. De lijst vol inspiratie zorgt voor het maken van herinneringen die je niet snel vergeet, zo maak je kleine momenten samen groot; precies zoals kinderen dat doen."

Credits:

Klant: RAAK (united softdrinks) | Bureau: Natwerk | Productie: UhU Productions | Producer: Pam van Praag | Regie: Henk Loorbach | Sounddesign: Postoffice | Edit offline: Lisette van der Lee (Editors) | Grading: Bart Voorsluis | CGI: Marc van Oene | Edit online: Miguel Smi | 100 dingen vóór ze groot zijn | Design: Job de Vogel | Collages + animatie + audio design: Niek - Studio Liftmuziek

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.