
Natwerk en ARTIS nodigen alle aardbewoners uit in OOH-campagne
ARTIS presenteert de eerste editie van het Aardbewoners Festival. Voor de campagne werkte ARTIS voor het eerst samen met Natwerk, aan de samenwerking ging een pitch vooraf. ARTIS wil met het festival de wederzijdse afhankelijkheid van alle aardbewoners onderstrepen. Natwerk bedacht een out of home campagne die daar op een opvallende manier aandacht voor vraagt door alle aardbewoners uit te nodigen.
Tijdens de festivalweek biedt ARTIS een gevarieerd programma voor jong en oud. Bezoekers kunnen onder andere een ruimtemissie ervaren in het ARTIS-Planetarium, luisteren naar inspirerende sprekers zoals André Kuipers en de natuur herontdekken tijdens begeleide themawandelingen en workshops. Emile van der Staak en Freddy Tratlehner bereiden een vegetarisch diner. ARTIS’ missie om een breed publiek verantwoordelijker om te laten gaan met de natuur komt hierin naar voren.
Een groot verhaal klein maken
Marieke Zekveld, brandmanager bij ARTIS: "Aardbewoners Festival organiseren we dit jaar voor de allereerste keer. We hebben grootse ambities met het festival voor kleuter, foodie tot activist. ARTIS wil iedereen laten voelen dat we samen de wereld een beetje beter kunnen maken. Samen met alle andere aardbewoners. Natwerk heeft dat verhaal, met een knipoog, klein en invoelbaar, urgent en activerend gemaakt. Dat zag je alleen al tijdens de productie waar we met mini-abri’s met imkers, hoveniers en dierverzorgers aan de slag gingen met energie en respect voor de natuur."
Aardbewoners Festival wordt ondersteund door een campagne van Natwerk, die benadrukt dat het festival voor álle aardbewoners is. Natwerk ontwikkelde een op maat gemaakte out-of-home campagne die zich letterlijk richt op alle aardbewoners: van mensen tot bijen, vogels en onderwaterdieren. Dit resulteerde in uitingen in microformaat voor een microbe tot mega uitingen voor de mens. De OOHs vormen ook de basis van een online video die onder andere op socials wordt ingezet.
Barend Stegeman, creatief directeur Natwerk: "ARTIS heeft een mooie geschiedenis van campagnes, met iconische posters van Christian Borstlap en de 'Nergens vind je zoveel kleuren als in Artis' campagne van Dawn. Als Natwerk zijn we dan ook ontzettend trots dat we aan dit rijtje mooie campagnes mogen toevoegen voor ARTIS."
ARTIS X Natwerk
ARTIS heeft na een zorgvuldig pitchtraject gekozen voor Natwerk. Gezamenlijk gaan ARTIS en Natwerk in 2024 drie campagnes ontwikkelen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Farioli geëerd met Toscaanse olie door Natwerk en fans
Hanneke Rikveld: Natwerks kracht zit in duurzame relaties
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Senior Social Content Creative
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Campaign Projectmanager
Natwerk verwelkomt vier aandeelhouders in directie
Gepubliceerd door: Daan Dekkers