Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

Gebiedsontwikkelaar AM presenteert de merkcampagne Zie het voor je. Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Bekende projecten van AM zijn onder meer de herontwikkeling van de voormalige Bijlmerbajes in Amsterdam en de woontoren De Zalmhaven in Rotterdam.

Manifestfilm als uitgangspunt

De campagne opent met een manifestfilm van 45 seconden waarin wordt getoond hoe AM kansen ziet waar anderen obstakels zien. Een braakliggend terrein krijgt in de film de betekenis van een levendige buurt en een oude gevangenis verandert in een groene wijk. De film sluit aan bij drie impactthema’s van AM: move to climate positivity, design for wellbeing en create social impact.

Dennis Lith, manager merk & communicatie bij AM: "De afgelopen twee jaar hebben we stap voor stap en intensief gewerkt aan het bouwen van het AM-merk. Met deze campagne zetten we daarin nu een volgende stap. En ik ben er ontzettend trots op. Het onderstreept de optimistische en gedreven mentaliteit van AM én laat zien waar we als gebiedsontwikkelaar voor staan: met lef en creativiteit creëren we inspirerende en toekomstbestendige leefomgevingen."

Samenwerking met Natwerk

Voor de ontwikkeling van de campagne werkte AM samen met Natwerk. Het bureau vertaalde de merkambitie en visie van AM naar een herkenbare boodschap, gericht op ambtenaren, woningcorporaties en beleggers.

Campagne-aanpak

De campagne bestaat uit een manifestfilm, radiospots, 20 seconden commercials, printuitingen en een doorlopende campagne op LinkedIn. De commercials worden via Ad Alliance verspreid op de kanalen van DPG Media, waaronder AD.nl, NU.nl en RTL Nieuws.

Credits:
Creatief concept: Natwerk | Regie: Tom Sibma | Productie: Since ’88

www.natwerk.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over

Jurgen Retra: Een klein gebaar zegt meer dan duizend woorden

29-10-2025 | 11:43:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het onderstaand interview vertelt Natwerk hier meer over
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.