N=5 ontwikkelt Stats for Equality-campagne voor PwC

PwC Nederland start tijdens het EK voetbal in Zwitserland de campagne Stats for Equality. Met realtime data en statistieken wil het bedrijf, samen met reclamebureau N=5, hardnekkige vooroordelen in het vrouwenvoetbal doorbreken. De eerste resultaten zijn te zien na de winst van Oranje Leeuwinnen op Wales.

PwC inzet op objectieve data in vrouwenvoetbal

Vrouwenvoetbal groeit in populariteit, maar de commerciële waarde, sportieve erkenning en media-aandacht blijven achter. Vrouwensport wordt vaak nog beoordeeld als afgeleide van mannenvoetbal, waardoor gelijke kansen ontbreken. PwC presenteert zich daarom dit EK als objectief supporter van de Oranje Leeuwinnen en laat zien wat er mogelijk is wanneer sportieve data het verhaal vertellen. Hiermee wil PwC bijdragen aan een gelijker speelveld in de sport en sluit het bedrijf aan bij de positionering als Catalyst for Momentum.

Samenwerking met KNVB en Stats Perform

Voor de campagne werkt PwC samen met de KNVB en Stats Perform. Met geavanceerde technologie worden tijdens de wedstrijden van Oranje alle bewegingen op het veld geregistreerd en geanalyseerd. Redacteuren gebruiken deze data om inzichten te bieden in de ontwikkeling van het team en de prestaties van de speelsters. Deze inzichten worden realtime gedeeld via de verschillende campagne-uitingen.

Realtime data vertalen naar fanbeleving

Anne Stokvis, Creative Director en partner bij N=5: "Door de prestaties van Oranje realtime te vertalen naar redactionele inzichten, maken we onze boodschap het hele EK relevant. Het vergroot niet alleen de betrokkenheid van fans, maar doorbreekt ook vooroordelen en opent nieuwe perspectieven. De eerste wedstrijd tegen Wales laat zien: data vertelt niet alleen verhalen, het maakt vooruitgang zichtbaar."

Campagne zichtbaar op diverse kanalen

Stats for Equality is tijdens het EK zichtbaar rond iedere wedstrijd via OOH-uitingen, de kanalen van de KNVB, bannering, mediapartners en social media. Op social media verschijnt het format Guess the Stats, waarin leeuwinnen Daniëlle van de Donk en Sherida Spitse centraal staan. Intern zet PwC de campagne kracht bij met verschillende activaties.

www.nis5.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

N=5 verbeeldt Auping Designed for Life

13-10-2025 | 09:55:00
Auping breidt de positionering Designed for Life uit met een campagne die de ervaring van goed slapen centraal zet.

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

Kraampje van Koophandel

25-09-2025 | 10:26:00
Een van de grootste uitdagingen voor KVK is het versterken van de maatschappelijke waarde van het merk.

Holland & Barrett: Denk aan je brein

22-09-2025 | 13:01:00
Hoe Holland & Barrett met free publicity als vliegwiel doorbrak in een markt waarin ze volledig outspend worden door de concurrentie

Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+

19-09-2025 | 15:04:00
Holland & Barrett heeft de HormoonWijzer gelanceerd, een praktische gids die vrouwen+ inzicht geeft in hun cyclus


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.