N=5 ontwikkelt merkcampagne voor Koninklijke Auping

Auping presenteert een nieuwe positionering: designed for life. Als aftrap van de herpositionering lanceert Auping de multimediale campagne: Het Nieuwe Slapen. Die met de eerste uitingen de Auping NightAir Technology introduceert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau N=5.

Met de herpositionering zet Auping zich vanaf nu in de markt als: designed for life, waarmee het merk zijn onderscheidende waarden en benefits wil uitdragen en zijn relevantie voor de consument, in de huidige drukke samenleving, wil benadrukken. 

Dijana Husedinovic, Marketing Director Koninklijke Auping: "Met onze herpositionering spelen we in op de veranderende wereld. 'Designed for life' sluit aan op ons innovatieve karakter, onze inzet voor duurzaamheid en design dat een leven lang meegaat. We zijn er voor het dagelijks leven van vandaag, en met het oog op morgen." 

Nieuwe kijk op slaap

Auping merkt dat het belang van kwalitatief goede slaap groter is dan ooit, doordat we in het moderne leven altijd 'aan' staan. Het merk gelooft daarom in een nieuwe kijk op slaap, waarin een goede nachtrust niet meer gelijk staat aan het aantal uren dat we in bed liggen, maar ook gaat over de kwaliteit van slaap, wat je doet voordat je naar bed gaat en als je wakker wordt, of je voldoende beweegt en wat je eet. 

Merkcampagne: Het Nieuwe Slapen is Zweven

Als start van de herpositionering lanceert Auping een multimediale merkcampagne met als thema: Het Nieuwe Slapen. Het Nieuwe Slapen bestaat uit de vier pijlers innovatie & slaapkwaliteit, duurzaamheid, een leven lang meegaan en design: Het Nieuwe Slapen is Zweven, Het Nieuwe Slapen is Groen, Het Nieuwe Slapen is Voorgoed en Het Nieuwe Slapen is Zen. De 360 graden-campagne bestaat uit tv- en online commercials en social media-uitingen.

De eerste fase binnen de campagne staat in het teken van Het Nieuwe Slapen is Zweven, een knipoog naar de introductie van de NightAir Technology. Deze technologie zorgt voor optimale ventilatie en slaapcomfort. Het is een samenspel van drie unieke Auping-elementen: een spiraalbodem, dynamische pocketveren en Vent-tex®, een nieuw materiaal in de industrie en Aupings circulaire vervanger voor schuim en latex die als toplaag wordt gebruikt in alle Auping-matrassen. 

Dijana Husedinovic: "Een Auping-bed is een waardevolle investering voor je leven. We bewijzen ons al 136 jaar als expert op het gebied van slaap en dat blijven we waarmaken door continu te innoveren. Zowel als koploper in de circulaire economie als door grenzen te blijven verleggen voor ongeëvenaarde slaapkwaliteit. In onze nieuwe merkpositionering komen deze elementen samen."

www.nis5.nl

www.auping.com

Credits:

Opdrachtgever: Koninklijke Auping | Concept: N=5 | Productie: Studio Studio | Fotografie: Janine Sametzky | Media: Zuiver en GroupM | PR en influencermarketing: Coebergh Communicatie & PR 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

ICMA 2025 - Kraampje van Koophandel

25-09-2025 | 10:26:00
Een van de grootste uitdagingen voor KVK is het versterken van de maatschappelijke waarde van het merk.

ICMA 2025 - Holland & Barrett: Denk aan je brein

22-09-2025 | 13:01:53
Hoe Holland & Barrett met free publicity als vliegwiel doorbrak in een markt waarin ze volledig outspend worden door de concurrentie

Holland & Barrett lanceert HormoonWijzer voor vrouwen+

19-09-2025 | 15:04:00
Holland & Barrett heeft de HormoonWijzer gelanceerd, een praktische gids die vrouwen+ inzicht geeft in hun cyclus

ICMA 2025 - Breincampagne Holland & Barrett

18-09-2025 | 11:08:00
Holland & Barrett heeft de ambitie om te groeien in Nederland. Om dit te realiseren, moet de merkoverweging significant worden verhoogd.

ICMA 2025 - Podcast Consumentenbond: Knagende Vragen

18-09-2025 | 09:34:01
In de eerlijkste podcast van Nederland ‘Knagende Vragen’ duikt journalist Milou Brand in herkenbare vragen van luisteraars

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Loïs Weeber: Het begint bij het begrijpen van de cultuur en de mensen die het merk aanspreekt

15-09-2025 | 15:55:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Loïs Weeber

N=5 en DELTA lanceren campagne rond wifi 7 en gaming

01-09-2025 | 17:10:33
DELTA en bureau N=5 hebben een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de merkcampagne Aan alles gedacht.

Anne Stokvis: Creatieve vrijheid is geen vrijbrief voor toondoofheid

25-08-2025 | 12:35:00
[Column] Creative Director N=5 over de ophef rondom de Walibi Halloween campagne

Anne Stokvis: Creatieve leegte is de snelste brandstof voor ophef

08-08-2025 | 12:43:00
sja, de creatieve lat lag niet hoog, kunnen  we stellen. Je hebt een van de meest opvallende actrices van dit moment tot je beschikking. Gen-Z hangt aan je lippen… en je brengt een klassieke blonde bombshell, billen, borsten en een woordgrap. Klaar

N=5 ontwikkelt vervolgcampagne voor De FinancieringsGids

24-07-2025 | 12:50:00
Met deze campagne bouwen de betrokken partijen verder aan het vergroten van de bekendheid en het inzicht in financieringsmogelijkheden voor ondernemers.

N=5 en Breaker spelen in op internetcultuur

10-07-2025 | 15:39:26
Bekende GIF-personages worden losgemaakt uit hun eindeloze loops, waarmee Breaker voor het eerst in 24 jaar afstapt van de bekende knijpverpakking.

N=5 ontwikkelt Stats for Equality-campagne voor PwC

08-07-2025 | 15:20:12
Met realtime data en statistieken wil het bedrijf, samen met reclamebureau N=5, hardnekkige vooroordelen in het vrouwenvoetbal doorbreken.

Sink or Swim: Puck de Mol van Otterloo en Tristan Albers

11-06-2025 | 10:55:00
Veel bureaus kiezen ervoor om starters meteen volop aan het werk te zetten, in de hoop dat ze blijven drijven.

N=5 ontwikkelt tweede campagne KVK rondom Handelsregister

10-06-2025 | 17:34:00
Onder de titel Anders overkomen laat de campagne zien welke gevolgen onjuiste bedrijfsgegevens kunnen hebben.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Zuivelhoeve kiest Creative Media Network als bureau

01-10-2025 | 11:24:00
Zuivelhoeve heeft na een bureaukeuze Creative Media Network (CMN) aangesteld voor de ontwikkeling en productie van marketingcampagnes.

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.