Muziek die verbindt: NN Group en het North Sea Jazz Festival

Mariëlle Krouwel over wat NN North Sea Jazz Festival voor NN Group betekent

Marketing Report was aanwezig op het NN North Sea Jazz Festival, Peter Wybenga sprak met Mariëlle Krouwel, CMO van NN Group.

Mariëlle Krouwel: “Ik kom hier al járen. Het North Sea Jazz Festival is voor mij persoonlijk altijd een hoogtepunt, en als bedrijf zijn we er al heel lang bij betrokken. Dat partnerschap hebben we vorig jaar nog verlengd, met volle overtuiging.”

Een partnerschap met impact

NN Group is al jaren zichtbaar op het festival. Toch houdt de verzekeraar die zichtbaarheid bescheiden. “Je ziet ons op schermen, in uitingen, ja,” erkent Mariëlle Krouwel. “Maar we willen vooral bijdragen aan de beleving. We nodigen onze relaties uit, klanten, zakelijke contacten — iedereen die graag komt. En natuurlijk genieten we met bijna 100.000 bezoekers van een weekend lang muziek.”

Het partnerschap is niet alleen gericht op zichtbaarheid, maar ook op betekenisvolle interactie. “Muziek verbindt mensen,” stelt Krouwel. “Het raakt je, het maakt je blij. Je voelt het hier ook: mensen zijn ontspannen, vrolijk, ontdekken nieuwe dingen. Dat mentale effect is waardevol. En dat willen wij ondersteunen.”

Geen jazz? Toch komen!

Hoewel het festival 'jazz' in de naam draagt, dekt die term de lading allang niet meer. “Mensen denken soms: ‘Ik hou niet van jazz, dus dit is niks voor mij’ – maar dat klopt echt niet,” lacht Krouwel. “Kijk om je heen. We hebben net Ronnie Flex gehad, straks Diana Ross, gisteren stond Maxwell op het podium. Het is zó divers. Dit is muziek voor iedereen.”

Zelf is ze nog zichtbaar onder de indruk van het optreden van Norah Jones eerder op de dag. “En straks Davina Michelle weer, die stond er ook donderdag al…”

Exclusief

Want ja — het festival begon voor NN Group zelfs al een dag eerder. “Donderdag organiseerden we de NN North Sea Jazz Orange Edition,” legt Krouwel uit. “Een eigen editie, speciaal voor onze collega’s. Zo’n 5.500 medewerkers kwamen samen, met artiesten uit het echte programma. Ronnie Flex was er ook bij. Net als Davina Michelle.”

Een muzikaal bedankje aan het personeel, en een indrukwekkend voorbeeld van hoe NN Group het festival gebruikt om zowel extern als intern te verbinden. “We willen niet alleen verzekeraar zijn, maar ook werkgever waar mensen zich thuis voelen,” aldus Krouwel. “Dit soort ervaringen dragen daaraan bij.”

Van muziek naar merkbeleving

Op de vraag wat het festival concreet oplevert voor NN, is Krouwel duidelijk: “Beleving. Merkvoorkeur. Maar vooral: verbinding. We maken gebruik van de data die het festival genereert om mensen op een relevante manier te benaderen. Niet commercieel, maar persoonlijk. En met respect voor de liefde voor muziek.”

“We willen mensen raken met verhalen die ertoe doen. Verhalen over muziek, over mentale gezondheid, over ontdekken. Want muziek doet iets met je. Het verbindt. En daar geloven wij in.”

Tot volgend jaar

Na vier intensieve dagen muziek, ontmoetingen en emoties zit het festival er bijna op. “Ja, de laatste dag,” zegt Krouwel met een glimlach. “Een beetje afzien, want het is druk en intens, maar ook genieten. Het is het allemaal waard.”

Als afsluiter heeft ze een uitnodiging voor iedereen die nog nooit is geweest: “Kom gewoon een keer. Al hou je niet van ‘jazz’ – dit festival is een belevenis die je niet mag missen.”

Kijk de video van het interview hier:

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk en Slachtofferhulp starten merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:18
De titel verwijst naar het telefoonnummer 0900-0101 en benadrukt dat Slachtofferhulp er is voor meer mensen en situaties dan vaak wordt gedacht.

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.