Muziek die verbindt: NN Group en het North Sea Jazz Festival

Mariëlle Krouwel over wat NN North Sea Jazz Festival voor NN Group betekent

Marketing Report was aanwezig op het NN North Sea Jazz Festival, Peter Wybenga sprak met Mariëlle Krouwel, CMO van NN Group.

Mariëlle Krouwel: “Ik kom hier al járen. Het North Sea Jazz Festival is voor mij persoonlijk altijd een hoogtepunt, en als bedrijf zijn we er al heel lang bij betrokken. Dat partnerschap hebben we vorig jaar nog verlengd, met volle overtuiging.”

Een partnerschap met impact

NN Group is al jaren zichtbaar op het festival. Toch houdt de verzekeraar die zichtbaarheid bescheiden. “Je ziet ons op schermen, in uitingen, ja,” erkent Mariëlle Krouwel. “Maar we willen vooral bijdragen aan de beleving. We nodigen onze relaties uit, klanten, zakelijke contacten — iedereen die graag komt. En natuurlijk genieten we met bijna 100.000 bezoekers van een weekend lang muziek.”

Het partnerschap is niet alleen gericht op zichtbaarheid, maar ook op betekenisvolle interactie. “Muziek verbindt mensen,” stelt Krouwel. “Het raakt je, het maakt je blij. Je voelt het hier ook: mensen zijn ontspannen, vrolijk, ontdekken nieuwe dingen. Dat mentale effect is waardevol. En dat willen wij ondersteunen.”

Geen jazz? Toch komen!

Hoewel het festival 'jazz' in de naam draagt, dekt die term de lading allang niet meer. “Mensen denken soms: ‘Ik hou niet van jazz, dus dit is niks voor mij’ – maar dat klopt echt niet,” lacht Krouwel. “Kijk om je heen. We hebben net Ronnie Flex gehad, straks Diana Ross, gisteren stond Maxwell op het podium. Het is zó divers. Dit is muziek voor iedereen.”

Zelf is ze nog zichtbaar onder de indruk van het optreden van Norah Jones eerder op de dag. “En straks Davina Michelle weer, die stond er ook donderdag al…”

Exclusief

Want ja — het festival begon voor NN Group zelfs al een dag eerder. “Donderdag organiseerden we de NN North Sea Jazz Orange Edition,” legt Krouwel uit. “Een eigen editie, speciaal voor onze collega’s. Zo’n 5.500 medewerkers kwamen samen, met artiesten uit het echte programma. Ronnie Flex was er ook bij. Net als Davina Michelle.”

Een muzikaal bedankje aan het personeel, en een indrukwekkend voorbeeld van hoe NN Group het festival gebruikt om zowel extern als intern te verbinden. “We willen niet alleen verzekeraar zijn, maar ook werkgever waar mensen zich thuis voelen,” aldus Krouwel. “Dit soort ervaringen dragen daaraan bij.”

Van muziek naar merkbeleving

Op de vraag wat het festival concreet oplevert voor NN, is Krouwel duidelijk: “Beleving. Merkvoorkeur. Maar vooral: verbinding. We maken gebruik van de data die het festival genereert om mensen op een relevante manier te benaderen. Niet commercieel, maar persoonlijk. En met respect voor de liefde voor muziek.”

“We willen mensen raken met verhalen die ertoe doen. Verhalen over muziek, over mentale gezondheid, over ontdekken. Want muziek doet iets met je. Het verbindt. En daar geloven wij in.”

Tot volgend jaar

Na vier intensieve dagen muziek, ontmoetingen en emoties zit het festival er bijna op. “Ja, de laatste dag,” zegt Krouwel met een glimlach. “Een beetje afzien, want het is druk en intens, maar ook genieten. Het is het allemaal waard.”

Als afsluiter heeft ze een uitnodiging voor iedereen die nog nooit is geweest: “Kom gewoon een keer. Al hou je niet van ‘jazz’ – dit festival is een belevenis die je niet mag missen.”

Kijk de video van het interview hier:

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Crowdfunding Wij eisen de nacht stopgezet na ruim half miljoen

29-08-2025 | 12:58:00
Binnen twee dagen na de lancering heeft de campagne Wij eisen de nacht op al 252.440 euro opgehaald via crowdfunding.

Levi’s viert erfgoed met wereldwijde Icons-campagne

29-08-2025 | 12:41:58
Levi’s heeft een wereldwijde campagne gelanceerd waarin drie kledingstukken centraal staan: de 501 Original jeans, de Trucker Jacket en het Western Shirt

T-Mobile lanceert SuperMobile-campagne met Kevin Bacon

29-08-2025 | 12:37:56
T-Mobile heeft een nationale campagne gelanceerd om SuperMobile, het zakelijke telefoonabonnement, onder de aandacht te brengen

Bob Koigi: Fraude maakt van transparantie een noodzaak

29-08-2025 | 12:20:33
Nu digitale advertising zich blijft uitbreiden via connected TV, video en het open web, groeit de druk op de industrie om transparanter te opereren

Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

29-08-2025 | 10:17:44
In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.