
Ministerie van Defensie met Dentsu Creative/Radancy en Media.Monks/N=5 in zee voor wervingscampagnes
Het Ministerie van Defensie gaat per 1 juli 2024 in zee met Dentsu Creative en Radancy voor de ontwikkeling van wervingscampagnes. Media.Monks en N=5 worden verantwoordelijk voor de website om personeel aan te werven voor onder meer de landmacht, marine en de luchtmacht. Dit heeft het ministerie van Defensie bekend gemaakt na een langdurig aanbestedingstraject.
SteamTalmark (toen nog Steam) won in 2012 de aanbesteding en de daarna uitgezette aanbestedingen. Deze bedacht campagnes met slogans als Je moet het maar kunnen en Generatie D.
De maximale termijn die de gewonnen bureaus voor Defensie kunnen werken is 6 jaar. Het is opvallend dat het ministerie van Defensie afstapt van het bij één bureau onderbrengen van het account, maar het in feite bij 4 bureaus onderbrengt.
Jaarlijks moet Defensie zo’n 6.000 militairen, 2.000 reservisten en meer dan 2.000 burgerfuncties in diverse beroepen werven. Jongeren vormen daarbij het grootste wervingspotentieel, maar ook mensen boven de 30 jaar worden gezocht. Defensie werkt daarbij met de campagne-lagen touch (branding), tell (exploring) en sell. De aanbesteding was in september 2023 van start gegaan.
Met een totale begroting van 21,4 miljard euro op jaarbasis is het ministerie van Defensie één van de grootste aanbestedende partijen van Nederland.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Antal van Pelt: De next grote luxe: niet gevonden worden
Wehkamp kiest na pitch voor Dawn
Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025
Antal van Pelt: Bureaupitch als valstrik met catering
Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dawn maakt merkcampagne voor Exact
Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl
TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom
Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid
Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong