Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

Minecraft werkt samen met AKQA en Ice Cube voor de campagne Cube Claims. In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game. De campagne draait om de balans tussen creatie en vernietiging en laat spelers op een luchtige manier verloren items en momenten terugclaimen.

De aftrap bestaat uit zes korte films waarin Ice Cube in zijn Ice Cubicle inzendingen uit de community beoordeelt. Spelers kunnen hun eigen tegenslagen uit de game delen, waarna Ice Cube deze op komische wijze bespreekt. Naast deze filmpjes verschijnt extra content met vijf gaming creators en realtime reacties op inzendingen van fans.

Campagne ook zichtbaar in de game

De campagne speelt niet alleen op sociale media, maar ook in Minecraft zelf. Via een speciaal Marketplace Add-On kunnen spelers na hun virtuele dood verloren items terugkrijgen. Daarbij verschijnt een NPC die inventaris kan teruggeven, bonussen kan uitdelen of een boss fight kan starten met speciale beloningen, waaronder aangepaste items en trofeeën.

Generaties fans bereiken

Met de samenwerking wil Minecraft verschillende generaties aanspreken. Voor ouders roept de game nostalgie op, terwijl jongere spelers creatieve vrijheid ervaren. Ice Cube voegt daar culturele herkenbaarheid aan toe. Het concept positioneert zich als een speelse viering van risico, beloning en veerkracht in de wereld van Minecraft.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.