Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

Minecraft werkt samen met AKQA en Ice Cube voor de campagne Cube Claims. In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game. De campagne draait om de balans tussen creatie en vernietiging en laat spelers op een luchtige manier verloren items en momenten terugclaimen.

De aftrap bestaat uit zes korte films waarin Ice Cube in zijn Ice Cubicle inzendingen uit de community beoordeelt. Spelers kunnen hun eigen tegenslagen uit de game delen, waarna Ice Cube deze op komische wijze bespreekt. Naast deze filmpjes verschijnt extra content met vijf gaming creators en realtime reacties op inzendingen van fans.

Campagne ook zichtbaar in de game

De campagne speelt niet alleen op sociale media, maar ook in Minecraft zelf. Via een speciaal Marketplace Add-On kunnen spelers na hun virtuele dood verloren items terugkrijgen. Daarbij verschijnt een NPC die inventaris kan teruggeven, bonussen kan uitdelen of een boss fight kan starten met speciale beloningen, waaronder aangepaste items en trofeeën.

Generaties fans bereiken

Met de samenwerking wil Minecraft verschillende generaties aanspreken. Voor ouders roept de game nostalgie op, terwijl jongere spelers creatieve vrijheid ervaren. Ice Cube voegt daar culturele herkenbaarheid aan toe. Het concept positioneert zich als een speelse viering van risico, beloning en veerkracht in de wereld van Minecraft.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.