
Michel van Velde [Craftmore] toegetreden tot Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is per 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing. Met zijn komst is de wisseling van de wacht binnen de RvT, die voorjaar 2024 werd ingezet, voor nu voltooid.
Michel van Velde woont sinds 1992 in Utrecht, waar hij zich inzet voor de creatieve en digitale sector. Hij is oprichter en CEO van het creative digital agency Craftmore dat is gespecialiseerd in het creëren van digital brandexperiences en campagnes. Van Velde was oprichter van One Shoe, dat hij leidde van 2006 tot de verkoop in 2020. Dit bureau richtte zich op strategie, design, development en campagnes. One Shoe is onder meer bekend van Thuisarts.nl. Daarnaast was Van Velde gedurende tien jaar bestuurslid van de Economic Board Utrecht.
Rinda den Besten, voorzitter RvT: "Het doet mij goed dat wij Michel mogen verwelkomen als nieuwste lid van de Raad van Toezicht. Hij is een succesvol ondernemer met stevige wortels in Utrecht. Zijn kennis en vaardigheden stellen ons als RvT nog beter in staat als toezichthouder en klankbord van de directie van Utrecht Marketing te fungeren.''
Samenstelling RvT
Naast Rinda den Besten en Michel van Velde bestaat de Raad van Toezicht uit de in het voorjaar 2024 toegetreden Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch en Tom Heintjes. Mieke Franssen trad in 2021 toe tot de RvT. Het betreft een onbezoldigde functie.
Cor Jansen, directeur-bestuurder van Utrecht Marketing: ''2025 is een belangrijk jaar voor de organisatie. Wij werken toe naar een nieuwe meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht en een ambitieus meerjarenplan 2026-2029. De Raad van Toezicht is hierbij voor mij een belangrijke sparringpartner. Ik heb er geen twijfel over dat de leden mij scherp houden en Utrecht Marketing als organisatie verder brengen.''
Craftmore ontwikkelt B2B-campagne outdoormerk Marmot
Ablestar ontwikkelt merkstrategie voor Azra Luxury Skincare
Danielle Guirguis (Smarthouse) & Esther Smit (Remake Society) over impact maken
Joost van Gorsel (0to9): Een merk moet kloppen van binnen én buiten
Craftmore bouwt luxe online brand experience voor Taylor
Gepubliceerd door: Laura Heerlien