Mèlanie Bosveld treedt toe als bestuurslid van VIA


Tijdens de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA is Mèlanie Bosveld benoemd tot nieuw VIA-bestuurslid. Mèlanie Bosveld, bekend als founder van het bureau Kult&Ace en de nieuwe insights community PACT, zal zich binnen het bestuur onder andere bezighouden met de portefeuille Mensen. Hiermee volgt zij Baba Touré (Hammerfest) op.

Expertise inclusieve marketing

Mèlanie Bosveld richtte meer dan tien jaar geleden Kult&Ace op, een culture agency met een focus op jongeren vanuit diverse achtergronden. Vorig jaar startte zij de PACT community, waarin ze via insights en co-creatie jonge creatieven daadwerkelijk invloed laat uitoefenen bij merken en organisaties. Met haar ervaring en haar expertise op het gebied van inclusieve marketing, sluit Mèlanie Bosveld goed aan bij de plannen van VIA.

Mèlanie Bosveld: "Alhoewel we er misschien niet altijd bij stil staan, heeft de reclame- en communicatiebranche enorm veel invloed op de wereld waarin wij leven. Een goede representatie van alle groepen in onze maatschappij is hierbij belangrijk – zowel op sociaal-maatschappelijk als commercieel vlak. Gedegen kennis is daarbij key en deze deel ik graag for the greater good. Ik ben dan ook erg vereerd om deel uit te maken van het bestuur van de VIA – een autoriteit in onze branche. Ik kijk ernaar uit om samen met de andere leden bij te dragen aan de groei en toekomstbestendigheid van ons vak."

Ook Renee van den Oetelaar (Boomerang) zal dit jaar toetreden als nieuw VIA-bestuurslid. Tijdens het Legend Diner werd ze uitgeroepen tot Rookie of the Year, een prijs die wordt uitgereikt aan een persoon die op jonge leeftijd een onuitwisbare indruk maakt bij iedereen om zich heen. Renee van den Oetelaar zal een jaar lang deel uitmaken van het bestuur. 

Aftreden bestuursleden

Op 13 april werd officieel afscheid genomen van Dick van der Lecq, Saskia Wagemakers, Tim Geenen, Jos Govaart en Baba Touré. Het bestuur van VIA bedankt hen voor hun jarenlange en waardevolle bijdrage aan de vereniging en de marketingbranche.

De samenstelling van het VIA-Bestuur wordt daardoor als volgt:

  • Rik Ledder, (voorzitter), CEO TBWA\NEBOKO
  • Dorine van Mullem, (penningmeester), Director Data Value Management Talpa Network
  • Joris Lak, Director Marketing channels, Media, CXM Albert Heijn
  • Gijs de Bruijn, Managing Director Accenture Song
  • Diana van Roest, Director Retail Google
  • Yvonne Prins, Managing Partner UM
  • Charley Peereboom, Managing Director Megawatt
  • Atva van Zanten, CEO Mindshare
  • Brian Hirman, Director M&A iO
  • Mèlanie Bosveld, Founder and Strategy Director Kult&Ace
  • Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT

www.vianederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.