
Megawatt begeleidt entree ESN op Nederlandse markt
Sportvoedingsmerk opent eerste store in Rotterdam
Het Duitse sportvoedingsmerk ESN maakt zijn entree in Nederland met de campagne Push Forward. Megawatt is verantwoordelijk voor de activatie en begeleidt de introductie, inclusief de opening van de eerste fysieke ESN Store op Rotterdam Centraal.
De campagne draait om het thema grenzen verleggen, verbeeld in de sled push, een oefening die bekend is uit onder meer Hyrox. ESN koppelt dit symbool aan haar productaanbod, community en merkbeleving.
Campagne via meerdere kanalen
Het plan omvat een landelijke out-of-homecampagne, online video’s, samenwerkingen met influencers en social advertising. Daarnaast wordt een experienceprogramma uitgerold met als hoogtepunt een sportevent op Rotterdam Centraal.
Ook ESN-atleten spelen een rol in de activatie. Zij delen in eigen content hun persoonlijke verhalen en trainingsroutines, waarmee ze de merkfilosofie zichtbaar maken voor een breed publiek.
Eerste ESN Store in Rotterdam
De aftrap vond twee weken geleden plaats met de opening van de eerste fysieke ESN Store in Nederland, eveneens op Rotterdam Centraal. Hier konden bezoekers de producten direct ervaren en kennismaken met de community.
Mats van Egmond, countrymanager ESN Benelux: "Om ESN als merk nog krachtiger neer te zetten, hebben we Megawatt gekozen voor een volledig activatieconcept. Met Push Forward laten we niet alleen onze producten zien, we nodigen sporters uit om onderdeel te worden van een community die kwaliteit, transparantie en doorzettingsvermogen centraal stelt."
Stephan Kwast, CEO van Megawatt: "ESN staat voor ambitie en kwaliteit. Met de 360-graden campagne in Nederland zorgen we ervoor dat consumenten het merk niet alleen zien, maar ook echt ervaren. Dit complete plan laat zien dat je een markt kunt betreden door directe productervaringen te faciliteren en merkbeleving centraal te stellen."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne
Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken
[Vacatures] Megawatt zoekt een Promoter
[Vacatures] Megawatt zoekt een (Senior) Concept Creative
Total Design herpositioneert Nierstichting
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert