MediaTestDag: 24 uur gratis onderzoek voor Stichting ALS Nederland

Sinds 2018 viert MediaTest haar verjaardag met een gratis onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag. Dit jaar heeft MediaTest dit met veel enthousiasme gedaan voor Stichting ALS Nederland. Stichting ALS Nederland financiert onderzoek naar oorzaak en behandeling van ALS, PSMA en PLS, en investeert in projecten die de zorg en levenskwaliteit van patiënten en hun naasten verbeteren.

UX-onderzoek van de website

De website ALS.nl is voor Stichting ALS Nederland een belangrijk middel om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te motiveren om actief bij te dragen. De focus van het onderzoek lag dit jaar dan ook op website optimalisatie. Wat activeert en inspireert mensen om een actie te starten om geld op te halen?

Combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek

Tijdens een intensieve dag heeft het team van MediaTest in een sneltreinvaart een compleet onderzoek uitgevoerd. Hierbij heeft MediaTest gekozen voor de methode die het beste past bij de onderzoeksvraag. Zo is dit jaar zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uitgevoerd.

Panel Inzicht stelde zoals elk jaar weer haar panel beschikbaar om dit goede doel te helpen. Door het grote bereik van Panel Inzicht, was er binnen een paar uur antwoord van meer dan 300 respondenten. Terwijl de online vragenlijst live stond, werden acht kwalitatieve interviews gedaan met de doelgroep. Hierbij leverde Stichting ALS Nederland enkele actieve mensen uit hun eigen contacten aan die meer inzichten konden geven over hun ervaringen met de website. Daarnaast hebben we een aantal experts benaderd die met hun deskundige blik naar de website hebben gekeken.

Enorm veel waardevolle inzichten

De inzichten uit de interviews konden verder verdiept en aangevuld worden met de data uit de vragenlijst en de expert reviews. Tijdens de presentatie in de avond waren de betrokkenen van Stichting ALS Nederland enorm enthousiast over de resultaten.

www.mediatest.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

PR100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 23:08:00
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum

Influencer100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 07:55:00
Influencer100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke Nederlandse influencers wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem

MediaAgency100 2026 | De Genomineerden

08-10-2025 | 18:37:00
De MediaAgency100 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december in PHIL in Haarlem

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

Isabel Druijf: 5 tips voor een succesvolle tv-commercial

18-09-2025 | 12:49:22
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.