Mediaplus wint Europees account C&A

Mediaplus heeft eind januari 2023 het Europees account verkregen van C&A na een in het najaar van 2022 uitgezette pitch, waar in totaal 5 mediabureaus aan meededen. De bedoeling is dat Mediaplus van C&A het meest mensgerichte modemerk van Europa zal maken. Het contract dat inmiddels van kracht is geworden, is voor de lange termijn afgesloten en in principe voor onbepaalde tijd.

C&A telt 1.300 winkels in 17 landen met 25.000 werknemers. Het mandaat omvat mediastrategie, planning en inkoop.

Het Mediaplus-team zal met een holistische kijk op alle marketingdisciplines, tot ver buiten de mediasfeer, bijdragen. C&A ondergaat een ingrijpende transformatie. Van fysieke retailer tot omnichannelretailer, winkels worden gemoderniseerd en kleinere conceptstores flankeren nu de grote kledingwinkels.

Mediaplus begeleidt de transformatie als strategische business partner. Alles draait om de "&": Store & Web Traffic, Brand & Performance, Online & Offline Media, Global & National – Mediaplus & C&A. Ook hier kwam de bijzondere datacompetentie van Mediaplus Realtime om de hoek kijken.

Richard Haram, Head of Omni Marketing & Media Management bij C&A: "We kijken uit naar onze nieuwe samenwerking met Mediaplus. Mediaplus heeft zeer sterke media-expertise in heel Europa, wat zal helpen om de groeiplannen van C&A over het hele continent te versnellen. We hielden van hun toewijding aan ons merk en hun passie voor de groei die voor ons ligt.”

Menno Westinga, Managing Director van Mediaplus Nederland: "Klanten willen een uitstekend begrip van hun branche, advies op ooghoogte en inspiratie. C&A is al meer dan 180 jaar een traditioneel merk en wordt al zes generaties geleid door de eigenaar. Dat is een perfecte match voor ons, aangezien we een door een partner beheerde en onafhankelijke bureaugroep zijn. We hadden vanaf het begin een heel goed gevoel. We zijn trots en blij dat we door C&A zijn gekozen. Voor ons heeft C&A topprioriteit."

Met de aanstelling van Mediaplus als mediabureau verliest Carat het account van C&A. Carat was circa 20 jaar actief voor C&A.

Mediaplus is onderdeel van House of Communication.

www.mediaplus.nl

www.c-and-a.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.