MediaMarkt hoofdsponsor Feyenoord

MediaMarkt Nederland heeft een driejarig contract gesloten als hoofdsponsor van Feyenoord. Namens MediaMarkt was Chief Commercial Officer Bas Eijssink aanwezig en namens Feyenoord zat commercieel directeur Ruud van der Knaap voor de contractondertekening achter de tafel. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027.

Rotterdam en midden in de maatschappij

MediaMarkt en Feyenoord hebben elkaar onder andere gevonden vanwege een aantal gemeenschappelijkheden en waardes: het hoofdkantoor van MediaMarkt Benelux staat in Rotterdam, beide organisaties kennen een no-nonsense cultuur en staan midden in de maatschappij. Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: "MediaMarkt is de elektronicaketen voor iedereen. Of het nu gamers, gadgetfanaten of klanten zijn die een nieuwe tv of broodrooster nodig hebben. En zo is voetbal een sport voor alle mensen en Feyenoord bij uitstek de club voor iedereen, waar je ook vandaan komt."

Ook vrouwenteam en jeugd

Het logo van de nieuwe hoofdpartner is vanaf volgend seizoen te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd. Daarnaast zal MediaMarkt prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen.

Ook maakt de elektronicaretailer tickets voor voetbalwedstrijden, merchandise en toegang tot events beschikbaar voor personeel, klanten en partners. Daarnaast zal het partnership in de 55 winkels in Nederland door het hele jaar ruime aandacht krijgen.

Ruud van der Knaap: "We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze, net als Feyenoord, zowel een gevestigde naam als een zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil. Let’s go luidt niet voor niets hun sportieve en uitdagende motto. Juist dat is precies wat we samen als partners gaan doen. Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit naar een mooie toekomst. Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij onze grote exposure en het miljoenenbereik van Feyenoord via onze mediakanalen en onze database."

Maatschappelijke projecten

Een andere reden om dit partnership aan te gaan is de betrokkenheid van beide partijen bij verschillende maatschappelijke projecten en goede doelen. Zo is MediaMarkt betrokken bij Stichting Het Vergeten Kind, de Erasmus Challenge voor studenten en steunde het de slachtoffers van de aardbeving in Turkije. Feyenoord is met haar Foundation zeer actief als het gaat om het steunen van maatschappelijke projecten in de regio en het land. MediaMarkt zal in een aantal van die projecten ook met Feyenoord optrekken.

Internationale ambities

Remko Rijnders: "We zijn enorm trots op dit strategische partnership. Dit is een bijzondere stap voor ons in Nederland, die een reflectie is van de ontwikkeling die MediaMarkt hier doormaakt. Maar ook in onze internationale groep is dit een primeur. Wij herkennen ons sterk in de grote ambities, de passie, cultuur en mensgerichtheid van Feyenoord en dat is een belangrijke reden om deze de samenwerking aan te gaan."

Diversiteit

Ook op het gebied van diversiteit en inclusie is er veel aansluiting. Remco Rijnders: "Een andere reden dat we zo enthousiast zijn, is dat we met ons partnership ook het vrouwenteam en de jeugd steunen. Diversiteit en inclusie zijn voor ons belangrijk. Met ons initiatief Vrouwen in de detailhandel versterken we de positie van vrouwen in de retailsector door allerlei initiatieven, zoals recent tijdens International Women's Day waar we een vrouwenlunch op ons hoofdkantoor organiseerden en een TED-spreker te gast hadden. Want wij vinden dat er altijd meer mogelijk is. Feyenoord denkt daar hetzelfde over. Daarnaast hebben jongeren vaak een bijbaan in retail of starten ze hun werkzame leven in deze sector. Ook weet jeugd ons heel goed te vinden voor onder meer gaming-events. Wij kijken enorm uit naar de samenwerking de komende jaren en hebben er alle vertrouwen in dat dit partnership onze groei stimuleert en de loyaliteit en beleving van onze klanten nog verder versterkt."

www.feyenoord.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Cameranu sponsor van National Geographic Fotowedstrijd 2025

10-11-2025 | 15:57:00
Cameranu en National Geographic kondigen een samenwerking aan met als doel natuurliefhebbers te inspireren

Heineken introduceert F1-seizoensticket en verlengt partnerschap

06-11-2025 | 09:15:20
De brouwer kondigde in São Paulo aan dat het vanaf 2027 opnieuw titelsponsor wordt van de Grand Prix van Brazilië.

Joe Public start Joe Live met Marcel Surendonk

06-10-2025 | 00:15:00
Het bureau richt zich op sponsoring en activaties van live events zoals festivals en sportevenementen.

Radio 538 tot 2028 radiopartner KNVB

12-09-2025 | 00:43:00
De KNVB en Talpa Network hebben hun partnerschap verlengd tot 30 juni 2028

HERA United presenteert eerste grote partnerschappen

10-09-2025 | 13:50:00
Booking.com, NIKE, SportCity en VriendenLoterij worden de eerste strategische partners van HERA United
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ruben Beijer: AI is een enorme kans, het is niet meer Alles is voor Bassie, voor bureaus

10-11-2025 | 17:28:00
Ruben Beijer is co-CEO, oprichter en eigenaar van het creatieve bureau NEEW. We spreken hem over zijn bedrijf en ontwikkelingen in de markt

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

Cheil Benelux lead agency voor Nongshim

10-11-2025 | 12:06:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

BPD-campagne van The Family draait om luisteren

10-11-2025 | 11:36:40
Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD) presenteert samen met reclamebureau The Family een merkcampagne met de slogan Een fijne buurt begint met luisteren.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.