Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek. De slogan is al jaren onlosmakelijk verbonden met het merk en blijft een van de sterkste associaties bij consumenten. In deze campagne krijgt de uitspraak een eigentijdse invulling.
De campagne is de eerste in samenwerking met bureau Serviceplan Amsterdam en legt de nadruk op de kernwaarden van MediaMarkt, zoals winkelervaring en service. Met een herkenbare knipoog naar de concurrentie laat het merk zien dat het niet alleen draait om scherpe prijzen, maar vooral om de totale merkbeleving. De campagne gaat op 6 oktober van start en is te zien op televisie, radio, social media en onlinekanalen.
Focus op herkenbare merkbeleving
Raymond Mesterom, Director Marketing MediaMarkt Benelux: "We waren al een tijd op zoek naar een logische manier om deze iconische pay-off nieuw leven in te blazen. Met deze campagne doen we dat op een manier die past bij de tijd van nu, herkenbaar, fris en met de focus op beleving."
Strategische doorvertaling
De kracht van de campagne ligt in de strategie achter de uitvoering. MediaMarkt positioneert Ik ben toch niet gek als een terugkerend campagnemechanisme in een herkenbaar format. Door herhaling versterkt het merk de herkenning en bouwt het verder aan de positie als experience champion binnen de elektronicamarkt.
Annabelle Klop, Managing Director Serviceplan Amsterdam: "Deze pay-off is een waardevol campagne-asset dat we, samen met onze Belgische collega’s, binnen de Benelux-structuur blijven inzetten om de herkenning te vergroten."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit
[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike
DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati
INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone
FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert