Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek. De slogan is al jaren onlosmakelijk verbonden met het merk en blijft een van de sterkste associaties bij consumenten. In deze campagne krijgt de uitspraak een eigentijdse invulling.

De campagne is de eerste in samenwerking met bureau Serviceplan Amsterdam en legt de nadruk op de kernwaarden van MediaMarkt, zoals winkelervaring en service. Met een herkenbare knipoog naar de concurrentie laat het merk zien dat het niet alleen draait om scherpe prijzen, maar vooral om de totale merkbeleving. De campagne gaat op 6 oktober van start en is te zien op televisie, radio, social media en onlinekanalen.

Focus op herkenbare merkbeleving

Raymond Mesterom, Director Marketing MediaMarkt Benelux: "We waren al een tijd op zoek naar een logische manier om deze iconische pay-off nieuw leven in te blazen. Met deze campagne doen we dat op een manier die past bij de tijd van nu, herkenbaar, fris en met de focus op beleving."

Strategische doorvertaling

De kracht van de campagne ligt in de strategie achter de uitvoering. MediaMarkt positioneert Ik ben toch niet gek als een terugkerend campagnemechanisme in een herkenbaar format. Door herhaling versterkt het merk de herkenning en bouwt het verder aan de positie als experience champion binnen de elektronicamarkt.

Annabelle Klop, Managing Director Serviceplan Amsterdam: "Deze pay-off is een waardevol campagne-asset dat we, samen met onze Belgische collega’s, binnen de Benelux-structuur blijven inzetten om de herkenning te vergroten."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar

05-12-2025 | 09:58:31
Merken die investeren in resultaat, bewust innoveren en ontwerpen vóór het algoritme kunnen cultuur, aandacht en media omzetten in duurzaam voordeel.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.