Media Reverse en INDIE lanceren campagne Wereldmuseum

Reclamebureau INDIE Amsterdam heeft de campagne Hallo Wereld/Museum ontwikkeld voor het Wereldmuseum. Mediabureau Media Reverse bracht de campagne onder de aandacht via outdoor, digital out-of-home en wildplakken. Met de campagne roept het museum op om in een tijd van polarisatie met een open blik naar de wereld te blijven kijken.

Het Wereldmuseum, met locaties in Amsterdam, Leiden, Nijmegen en Rotterdam, laat met de campagne zien hoe cultuur is verweven met het dagelijks leven. Bezoekers krijgen via wisselende exposities inzicht in gedeelde geschiedenis en tradities, met onderwerpen als kleding, muziek, eten, dans en koloniale invloeden.

Culturele verbondenheid in beeld gebracht

De campagne staat in het teken van verbondenheid en draagt het thema Hallo Wereld/Museum. In alle uitingen wordt deze verbondenheid letterlijk verbeeld. Volgens het Wereldmuseum weerspiegelt de campagne hoe cultuur overal zichtbaar en voelbaar is.

Samenwerking met Addurance en animator Marcel Kruk

De online verspreiding wordt verzorgd door Addurance. Animator Marcel Kruk maakte de visuele onderdelen van de campagne.

Credits:

Client: Wereldmuseum | Jerry Kong A Sam, Merel Hoestlandt, Myrna Fehrmann | Hanne van de Vuurst | Mediabureau: Media Reverse, Femke van den Boomen | Advertising Agency : INDIE Amsterdam | Animator : Marcel Kruk | Online Mediabureau : Addurance

 

 

www.mediareverse.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.

Julie Meulesteen: Mobiel winnen is key

09-07-2025 | 09:32:00
In het artikel staan de 5 belangrijkste learnings voor adverteerders uit het jaarlijkse onderzoek: What’s Happening Online?


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.