Mastercard en Big Group Amsterdam lanceren podcastserie The Pride Side

 Mastercard en Big Group Amsterdam lanceren podcast The Pride Side in aanloop naar Pride Amsterdam. Fred van Leer gaat in gesprek met drag queen Ma’MaQueen, activist Deen Groothuizen, actrice en danseres Marie-Léa en internationaal topmodel Gia Bab over de Pride Side: de drijfveren en obstakels in het (queer) leven en wat hen gelukkig maakt. Mastercard wil door middel van deze podcasts een platform geven aan belangrijke verhalen uit de queer community. 

Fred van Leer: "Toen ik hiervoor gevraagd werd en hoorde wie de gasten zouden zijn, werd ik nieuwsgierig. Het zijn alle vier bijzondere mensen, met een net zo bijzonder verhaal. Het heeft mij in ieder geval geraakt en aan het denken gezet. Door te luisteren en vragen te stellen hoop ik bij te dragen aan meer begrip en vooral liefde voor de queer community."

Gezien en gewaardeerd worden

De podcast is een verzameling van verhalen die draaien om het zijn van jezelf en om gezien en gewaardeerd te worden voor wie je bent. Voor mensen uit de queer community is dat nog niet altijd even vanzelfsprekend. Zo vertelt Marie-Léa dat zij als transvrouw regelmatig te maken krijgt met stereotyperingen. Marie-Léa: "Dat wij doen alsof, dat het iets is waar je voor kiest. Dat werkt niet zo. Als het een keuze zou zijn, dan kies je voor hetgeen wat makkelijk is en queer zijn is ongelofelijk zwaar."

Voor iedereen

Jan-Willem van der Schoot, Country Manager bij Mastercard Nederland: "Iedereen verdient het om te zijn wie die is. Ik ben er trots op dat wij deze inspirerende verhalen kunnen delen, waar we allemaal veel van kunnen leren. Er is immers nog een lange weg te gaan op het gebied van acceptatie. Als jarenlange bondgenoot van de LGBTQIA+-gemeenschap hebben we de kans om verandering teweeg te brengen. Onder andere middels deze podcast willen wij een steentje bijdragen aan de acceptatie van je true self door inzicht te geven in de persoonlijke levens van mensen uit de community."

Onderzoek van Mastercard toont aan dat 5,3 procent van Gen Z zich identificeert als non-binair.* Voor veel mensen in de LGBTQIA+-gemeenschap geeft de naam op hun creditcard of betaalpas níét hun ware identiteit weer. Daarom biedt Mastercard samen met partners de mogelijkheid om de gekozen naam op de kaart te zetten in plaats van de geboortenaam. Hiermee wordt een groot pijnpunt voor transgender en non-binaire personen verzacht.

De vier afleveringen zijn te beluisteren in alle podcastapps (onder andere Spotify, Apple Podcasts, Podimo). De podcasts duren tussen de 30 en 45 minuten en zijn ook als YouTube-video te bekijken.

Credits:

Mastercard Nederland: Boris Helleman, Judith Stolwijk, Roxanne Pinckers | pr: Omincon | Concept: Bas Jongerling (big group), Giulia van Hattum (big group), Maartje Weijers (Table for Ten), Marieke Samallo (Table for Ten) | Copy: Giulia van Hattum | Art: Bas Jongerling, Midas van Koolwijk | Productie: Nienke Luijk | Account: Rachael Worsley, Karen Mönnich | Podcast regie: Maartje Weijers, Marieke Samallo | Fotografie: Tengbeh Kamara | Styling: Margaret West | Make-up & hair: Sharmila Vooren, Barbra Oliemans 

www.big-group.nl

www.tableforten.nl

Mis geen nieuws meer en volg ons op LinkedIn

Lees ook:

Big group breidt uit naar de VAE

06-03-2025 | 11:16:00
Met vaste vestigingen in zowel Dubai als Abu Dhabi is big group gepositioneerd om nauw samen te werken met bestaande partners zoals Mastercard

Ik zit op een paard

24-02-2025 | 23:09:00
In de biografie over Erwin Olaf staat een campagne tegen illegaal kopiëren waarin je ziet hoe de lippen van de zichtbaar angstige Barry Hay, Ilse de Lange, Guus Meeuwis aan elkaar worden genaaid

[Vacatures] Big Group Amsterdam zoekt een Social Media Manager

28-01-2025 | 12:56:00
Big Group Amsterdam is per direct op zoek naar Social Media Manager - Fulltime 

Big group opent kantoor in Dubai

28-11-2024 | 17:19:00
Big group heeft een kantoor geopend in Dubai. Dat is volgens de hotspot en een event-hub waar met Amsterdamse flair en drang naar vooruitgang innovatieve events en gedurfde brand experiences worden gemaakt

[Interview] Reny Panoet (big group Amsterdam) over data en creativiteit

16-09-2024 | 23:52:00
Reny Panoet is in juli 2024 van start gegaan als Creative Lead bij big group Amsterdam. Hij wil het verschil maken met de combinatie van data en creativiteit. Daarover spreken we hem

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.