[Markteffect] In gesprek met Jörgen Raymann: Sell the dream

Jörgen Raymann gaat in gesprek met Markteffect. Hier een voorproefje:

Terwijl alle vriendjes heldhaftige beroepen zoals brandweerman of arts ambieerden, droomde één vriend Jonas genaamd, ervan om hypnotiseur te worden. Hij was gefascineerd door de manipulatieve kracht van hypnose, geïnspireerd door een optreden van Rasti Rostelli. Jonas zocht naar manieren om grote groepen mensen te beïnvloeden, wat uiteindelijk leidde tot zijn keuze voor een carrière in marketing. Hierin zag hij de perfecte mogelijkheid om zijn wens om anderen te manipuleren, op een sociaal geaccepteerde manier te vervullen.

Als jochie wordt je vaak de vraag gesteld: wat wil je later worden als je groot bent? Mijn antwoord was altijd: belangrijk!

Jonas startte een online marketingopleiding, waarin hij snel uitblonk. Tijdens zijn stage bij Maggi bedacht hij de succesvolle slogan "Een beetje van jezelf en een beetje van Maggi", wat hem opviel bij Zalando. Zijn talent om consumentengedrag te sturen, leverde hem al snel een succesvolle carrière op. Echter, zijn benadering bleef oppervlakkig en opportunistisch, zoals bleek uit een telefoongesprek waarin hij een product voor zwarte mannen wilde lanceren op basis van gebrekkig marktonderzoek. Jonas geloofde dat marketing niet zozeer om feiten draait, maar om het verkopen van dromen.

Lees het volledige gesprek op de site van Markteffect

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

Meer dan helft Generatie Z maakt zich zorgen om financiën

04-12-2025 | 16:01:00
Uit de vierde editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat 57 procent van Generatie Z zich zorgen maakt over de eigen financiële situatie.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Onderzoek: gebruik vleesvervangers neemt af

28-11-2025 | 11:07:00
Het eetpatroon blijkt breed: 46 procent eet vrijwel dagelijks vlees of vis, 37 procent kiest bewust voor enkele vlees- of visdagen per week

Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt

11-11-2025 | 10:56:00
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.