[Markteffect] In gesprek met Jörgen Raymann: Sell the dream

Jörgen Raymann gaat in gesprek met Markteffect. Hier een voorproefje:

Terwijl alle vriendjes heldhaftige beroepen zoals brandweerman of arts ambieerden, droomde één vriend Jonas genaamd, ervan om hypnotiseur te worden. Hij was gefascineerd door de manipulatieve kracht van hypnose, geïnspireerd door een optreden van Rasti Rostelli. Jonas zocht naar manieren om grote groepen mensen te beïnvloeden, wat uiteindelijk leidde tot zijn keuze voor een carrière in marketing. Hierin zag hij de perfecte mogelijkheid om zijn wens om anderen te manipuleren, op een sociaal geaccepteerde manier te vervullen.

Als jochie wordt je vaak de vraag gesteld: wat wil je later worden als je groot bent? Mijn antwoord was altijd: belangrijk!

Jonas startte een online marketingopleiding, waarin hij snel uitblonk. Tijdens zijn stage bij Maggi bedacht hij de succesvolle slogan "Een beetje van jezelf en een beetje van Maggi", wat hem opviel bij Zalando. Zijn talent om consumentengedrag te sturen, leverde hem al snel een succesvolle carrière op. Echter, zijn benadering bleef oppervlakkig en opportunistisch, zoals bleek uit een telefoongesprek waarin hij een product voor zwarte mannen wilde lanceren op basis van gebrekkig marktonderzoek. Jonas geloofde dat marketing niet zozeer om feiten draait, maar om het verkopen van dromen.

Lees het volledige gesprek op de site van Markteffect

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

The Relevance Group neemt Beautiful Lives over

13-05-2025 | 11:47:00
Deze Europese groep richt zich op de mogelijkheden van data en telt in de Benelux al Markteffect, Techonomy en TDA Group als aangesloten bureaus.

Markteffect: Helft Nederlanders zet minder geld opzij

01-05-2025 | 19:07:47
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat een ruime meerderheid van de consumenten merkt dat hun financiële situatie onder druk staat.

The Relevance Group breidt netwerk uit met TDA Group

30-04-2025 | 10:30:00
Met deze uitbreiding bestaat het collectief nu uit acht gespecialiseerde bureaus op het gebied van marketing technology, data science, insights en AI.

[Vacatures] Markteffect zoekt een Controller

29-04-2025 | 07:53:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Controller - Eindhoven

Floor Hoogers: Markteffect in de race voor data-award

24-04-2025 | 10:56:00
Floor Hoogers: "Wij zijn Your Data en Insights-partner. De onderzoekswereld verandert snel en wij bewegen daarin mee."

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.