[Marketing Report Radio] Sjef Kerkhofs (Positive): Communicatie is key voor een succesvolle fusie
Sjef Kerkhofs is Managing Director bij Positive Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over het cruciale belang van effectieve communicatie voor een succesvolle fusie.
Sjef Kerkhofs: "Ik heb destijds mijn social media bureau Daily Dialogs verkocht aan Candid. In 2022 heeft de board van Candid gevraagd om Daily Dialogs en Havana Harbour, twee digital bureaus, samen te voegen. Eén van de twee partijen draaide goed, de andere wat minder. Dat zie je vaak in het geval van fusies. En dan verwacht je wel dat je tegen dingen gaat aanlopen. Dat mensen bijvoorbeeld vertrekken, die hebben geen zin om weer gefuseerd te worden of weer een nieuw traject in te moeten. Klanten die daar niet blij mee zijn omdat er teveel verandering is, wat logischerwijs over het algemeen niet zo gewaardeerd wordt. Maar daar hebben we eigenlijk heel weinig mee te maken gehad, omdat we vanaf dag 1 zowel naar klanten als naar het team zijn gaan communiceren. Ook als er niet zoveel te communiceren viel, toch communiceren."
Luister het interview hier:
Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 februari 2024 terug:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
David de Jong: Media, macht en marktwerking
Annabelle Klop: Waarom het merk weer centraal moet staan
Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie
Willem-Albert Bol: Azerion verbindt merken en publishers
Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd
Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday
NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen
SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games
CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen