[Marketing Report Radio] Hella de Weger (a.s.r.) en Sjors Kroon (Media Reverse): Investeren in één merk is de sleutel tot succes
Sjors Kroon is oprichter van Media Reverse en Hella de Weger is Brand & Marketing Communication Director bij a.s.r.. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over hun succesvolle strategie voor merkontwikkeling en groei binnen a.s.r.
Hella de Weger: "In 2017 ben ik overgestapt naar het merk a.s.r. De raad van bestuur van a.s.r. vroeg mij om na te denken over hoe we konden groeien met onze merken. Iedereen die zich enigszins in het merkendomein heeft verdiept, kent misschien Byron Sharp. Byron Sharp stelt dat investeren in veel verschillende merken inefficiënt is. Sjors en ik zijn hierover in gesprek gegaan en hebben samen een plan gemaakt om het merk a.s.r. groot te maken, wat behoorlijk succesvol is gebleken. De essentie van het advies was eigenlijk: investeer niet in verschillende merken, maar bundel ze. Kies één merk, investeer daarin en zodra dat merk groot genoeg is, stop dan met de andere merken en hernoem ze."
Luister het interview hier:
Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 mei 2024 terug:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Teunie Welage: Cora blijft merkicoon van Mora
Marit Klooster: Advies slaat brug tussen data en actie
Rosanne Prinsen: Echte verhalen maken campagne Monuta sterk
Wouter Wunnink: Transparantie is de sleutel bij TAG Outdoor
Timo Vrijenhoek: Folders zijn nog steeds ijzersterk bij Spotta
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding
Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers
MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation
[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen